Google přidává další kontextovou reklamu
Majitelé webů dostanou nový nástroj, jak udržet pozornost uživatelů. Technologický gigant přišel současně i s vylepšením, které má usnadnit doručování zboží.
V kyberprostoru zřejmě přibude kontextové reklamy. Provozovatel vyhledávače Google tento týden oznámil přidání nového formátu Search for Content, s jehož pomocí by se podle americké firmy mělo správcům internetových stránek déle udržet pozornost návštěvníků. Pokud inovaci na svých webech vydavatelé povolí, uživatelé uvidí speciální googlovské tipy na klíčová slova a odkazy na články, které by je mohly na téže stránce zaujmout. Google uvádí jako příklad cestovatelskou stránku se čtením o Barceloně. V průběhu scrollování nový typ inzerce nabízí čtenářům odkazy na texty, které jsou nejlépe vystiženy klíčovými slovy jako „Co dělat v Barceloně“ nebo „Hotely v Barceloně.“ Po rozkliknutí doporučeného odkazu se reklama opět změní v závislosti na kontextu a najednou začne doporučovat článek o nejlepších tamních restauracích servírujících katalánskou kuchyni.
„Ve výsledku tento formát může pomoci vydavatelům se zvýšením množství interakce na webu. Včetně počtu přístupů, zhlédnutých stránek a impresí, což má potenciál přispět i k růstu tržeb,“ uvádí Google na svém blogu s tím, že novinka dostupná na vyžádání přes rozhraní AdSense prý ohleduplně přistupuje k otázce soukromí a nakládání s osobními daty uživatelů. Pro tuto formu personalizace nemají být žádné personální údaje potřeba, neboť cílení dle vyjádření firmy probíhá prostřednictvím pochopením kontextu v závislosti na tom, kam člověk na tom kterém webu kliká. „V souvislosti s celkovým odklonem Googlu od sbírání uživatelských dat, nový formát by mohl nabídnout více personalizovaných reklamních řešení bez nutnosti používat cookies. ,Related Search for Content’ představuje jeden z prvních příkladů takového přístupu,“ uvádí server SocialMediaToday. Soubory cookies se dají bez vědomí uživatele použít za účelem vytvoření statistik nebo cílené reklamy.
Na vlně trendů
Již dříve některé internetové prohlížeče včetně Safari a Firefoxu umožnily ve výchozím nastavení blokovat cookies, a snížily tak jejich užitečnost pro inzerenty. Tvůrci browseru Chrome od Google se zavázali s cookies skoncovat úplně. Odklon od nich ale v Googlu nejde tak hladce, jak by si firma představovala.
Důraz na citlivý přístup k uživatelských datům není jediný trend ve světě on-line byznysu, na který technologický gigant naskakuje. Tento týden rovněž oznámil dvojici novinek, která má najít využití v e-commerce. Pro své korporátní klienty vylepšuje Google Maps o funkci last Mile Fleet Solution, která má dopravcům pomoci s plánováním a optimalizací finální části doručení objednávky. Aktuálně šla do veřejného testování. Obecně platí, že takzvaná poslední míle, tedy závěrečných několik set metrů, tvoří většinu nákladů na zdárné doručení zboží. O podobnou novinku firma obohatila i svou službu Google Cloud. Takzvané Routing API má společnostem pomoci s plánováním doručovacích tras pro vlastní flotilu. „Pandemie urychlila rozvoj e-commerce a počet objednávek, který už tak rapidně rostl. Zvýšený tlak na dodavatelské řetězce včetně mnoha dalších faktorů typu nedostatků řidičů, špatně zadávaných adres, odstávek továren a zdražování pohonných hmot ale negativně ovlivnil časy a úspěšnost dodávek,“ popisuje manažer Google Cloud pro globální logistiku Hans Thalbuaer. Ve výčtu negativních byznysových jevů navíc nezmínil nejistotu kolem dopadů války na Ukrajině, která se například v automobilovém průmyslu již projevuje nedostatkem komponentů a surovin – a podle všeho se ještě nějakou dobu projevovat bude.
-riv-