Mediální tendry 2021: V novém byznysu nejvíc získala OMD
Mediální agentura OMD a komunikační skupina Omnicom Media Grup získaly loni na českém trhu mediálních agentur podle dat COMvergence nejvyšší přírůstky v novém byznyse.
Mediální agentura OMD byla v roce 2021 nejúspěšnější agenturou v získávání nového byznysu na českém trhu. Ukazují to data platformy COMvergence, která jsou zveřejněna v pravidelné zprávě New Business Barometer 2021. Jejím cílem je hodnotit výkony mediálních agentur na poli nového byznysu. Data zahrnují výběrová řízení, jejichž výsledek byl ve sledovaném roce oznámen, započítávají regionální i globální tendry a zohledňují i rozpočty klientů, které se agenturám podařilo obhájit.
Podle zprávy si OMD loni v novém byznyse připsala celkem 21 mil. USD. Pokud by se z toho vyčlenily obhájené rozpočty, tak přírůstek představuje 9,4 mil. USD. OMD se loni podařilo udržet rozpočty klientů Henkel (5 mil. USD), Renault (4 mil. USD), Mercedes-Benz (3 mil. USD) nebo získat rozpočty společnosti Orkla (2,5 mil. USD).
Druhou nejúspěšnější mediální agenturou z pohledu získaných nebo obhájených klientů byla loni na českém trhu Mindshare (+18 mil. USD), a to díky udržení klientů Ferrero (9 mil. USD) a Unilever (6 mil. USD). Třetí nejúspěšnější byla loni Starcom, která získala Plzeňský Prazdroj (11 mil. USD). Následovaly MediaCom a Wavemaker.
TOP 5 mediálních agentur v ČR podle nového byznysu v roce 2021
agentura | přírůstky (mil. USD) | z toho ztráty (mil. USD) | z toho vítězství (mil. USD) | z toho obhájené (mil. USD) |
OMD | +21 | -0,7 | +10,1 | +11,6 |
Mindshare | +18 | -3,5 | +4,6 | +16,9 |
Starcom | +8 | -5 | +12,9 | 0 |
MediaCom | +7 | -2,9 | +8,2 | +1,9 |
Wavemaker | +5 | -12,2 | +1,1 | +15,8 |
Ze sítí mediálních agentur si loni nejlépe vedla Omnicom Media Group, která si v souhrnu připsala téměř 25 mil. USD před Group M (+24 mil. USD) a Publicis Media (+ 9 mil. USD).
TOP 3 sítě mediálních agentur v ČR podle nového byznysu v roce 2021
sítě mediálních agentur | přírůstky (mil. USD) | z toho ztráty (mil. USD) | z toho vítězství (mil. USD) | z toho obhájené (mil. USD) |
Omnicom Media Group | +25 | -1,9 | +14,6 | +12,1 |
Group M | +24 | -24,8 | +13,9 | +34,6 |
Publicis Media | +9 | -8,1 | +16,7 | 0 |
K největším mediálním tendrům, dokončeným v loňském roce, patřila výběrová řízení Plzeňského Prazdroje (Starcom), Ferrera (Mindshare), L'Oréalu (Wavemaker), Unileveru (Mindshare), Henkelu (OMD), Coca-Coly (Mediacom) či Renault Motors (OMD).
Data zveřejňujeme se souhlasem COMvergence. Jsme oprávněni zveřejnit TOP 5 agentur a TOP 3 sítě. Z tohoto důvodu nezveřejňujeme výsledky za všechny agentury a za všechny sítě.
Do žebříčku za Česko jsou zařazeny všechny tendry s vyšším rozpočtem než 100 tis. USD (cca 2,7 mil. Kč). COMvergence za rok 2021 v Česku zohlednila 56 přesunů a obhájených rozpočtů v celkové výši 111 mil. USD. To je podle dat COMvergence asi 14 % celkové fakturace mediálních agentur v ČR.
-mav-
Poznámka: Provozovatelem serveru MediaGuru.cz je mediální agentura PHD, která je součástí Omnicom Media Group.