Mediální tendry 2021: V novém byznysu nejvíc získala OMD

úterý, 15. března 2022, 12:05 Reklama MediaGuru

Mediální agentura OMD a komunikační skupina Omnicom Media Grup získaly loni na českém trhu mediálních agentur podle dat COMvergence nejvyšší přírůstky v novém byznyse.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Mediální agentura OMD byla v roce 2021 nejúspěšnější agenturou v získávání nového byznysu na českém trhu. Ukazují to data platformy COMvergence, která jsou zveřejněna v pravidelné zprávě New Business Barometer 2021. Jejím cílem je hodnotit výkony mediálních agentur na poli nového byznysu. Data zahrnují výběrová řízení, jejichž výsledek byl ve sledovaném roce oznámen, započítávají regionální i globální tendry a zohledňují i rozpočty klientů, které se agenturám podařilo obhájit. 

Podle zprávy si OMD loni v novém byznyse připsala celkem 21 mil. USD. Pokud by se z toho vyčlenily obhájené rozpočty, tak přírůstek představuje 9,4 mil. USD. OMD se loni podařilo udržet rozpočty klientů Henkel (5 mil. USD), Renault (4 mil. USD), Mercedes-Benz (3 mil. USD) nebo získat rozpočty společnosti Orkla (2,5 mil. USD).

Druhou nejúspěšnější mediální agenturou z pohledu získaných nebo obhájených klientů byla loni na českém trhu Mindshare (+18 mil. USD), a to díky udržení klientů Ferrero (9 mil. USD) a Unilever (6 mil. USD). Třetí nejúspěšnější byla loni Starcom, která získala Plzeňský Prazdroj (11 mil. USD). Následovaly MediaCom a Wavemaker.

TOP 5 mediálních agentur v ČR podle nového byznysu v roce 2021

agentura přírůstky (mil. USD) z toho ztráty (mil. USD) z toho vítězství (mil. USD) z toho obhájené (mil. USD)
OMD +21 -0,7 +10,1 +11,6
Mindshare +18 -3,5 +4,6 +16,9
Starcom +8 -5 +12,9 0
MediaCom +7 -2,9 +8,2 +1,9
Wavemaker +5 -12,2 +1,1 +15,8

Zdroj: COMvergence

Ze sítí mediálních agentur si loni nejlépe vedla Omnicom Media Group, která si v souhrnu připsala téměř 25 mil. USD před Group M (+24 mil. USD) a Publicis Media (+ 9 mil. USD).

TOP 3 sítě mediálních agentur v ČR podle nového byznysu v roce 2021

sítě mediálních agentur přírůstky (mil. USD) z toho ztráty (mil. USD) z toho vítězství (mil. USD) z toho obhájené (mil. USD)
Omnicom Media Group +25 -1,9 +14,6 +12,1
Group M +24 -24,8 +13,9 +34,6
Publicis Media +9 -8,1 +16,7 0

Zdroj: COMvergence

K největším mediálním tendrům, dokončeným v loňském roce, patřila výběrová řízení Plzeňského Prazdroje (Starcom), Ferrera (Mindshare), L'Oréalu (Wavemaker), Unileveru (Mindshare), Henkelu (OMD), Coca-Coly (Mediacom) či Renault Motors (OMD).

Data zveřejňujeme se souhlasem COMvergence. Jsme oprávněni zveřejnit TOP 5 agentur a TOP 3 sítě. Z tohoto důvodu nezveřejňujeme výsledky za všechny agentury a za všechny sítě. 

Zdroj: COMvergence

Do žebříčku za Česko jsou zařazeny všechny tendry s vyšším rozpočtem než 100 tis. USD (cca 2,7 mil. Kč). COMvergence za rok 2021 v Česku zohlednila 56 přesunů a obhájených rozpočtů v celkové výši 111 mil. USD. To je podle dat COMvergence asi 14 % celkové fakturace mediálních agentur v ČR.

-mav-

Poznámka: Provozovatelem serveru MediaGuru.cz je mediální agentura PHD, která je součástí Omnicom Media Group.