Nestlé, PepsiCo či Unilever končí s reklamou v Rusku

pátek, 11. března 2022, 07:10 Reklama MediaGuru

Celosvětové společnosti postupně ukončují aktivity spojené s inzercí v Rusku.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Nestlé, PepsiCo, Procter & Gamble nebo Mars. Tyto společnosti oznámily, že zastavují reklamní investice v Rusku. To platí i pro Unilever, která zastavila veškeré výdaje na média a reklamu v zemi. Další značkou, která se proti Rusku, vymezila je kosmetická společnost L`Oreal, která vedle uzavření svých obchodů pozastavila veškeré průmyslové a reklamní investice.

Jde o výčet jen některých firem, řada mezinárodních značek, které v průběhu posledních dnů oznamují ukončování obchodních aktivit v Rusku, specifiky reklamu nejmenuje, ale z jejich vyjádření je patrné, že utlumení činnosti se týká i komerčních aktivit.

Svůj reklamní prostor pak zavírají také média. Největší společností, která přestala prodávat online reklamu v Rusku, je Google.  Odchod Googlu se týká vyhledávače, platformy YouTube i externích partnerů, kteří jeho prostřednictvím publikují obsah.

Google již dříve znemožnil nákup či prodej reklamy prostřednictvím své technologie médiím, která financuje ruský stát. Tímto krokem chtěl bránit ruským státním médiím, aby používaly jeho reklamní technologii k získávání příjmů na vlastních stránkách a v aplikacích. Obdobný zásah učinila také společnost Meta, která vlastní Facebook.

Vývoj a reakci firem na ruskou agresi sledujeme dále v našem online přehledu.

Přehled: Reakce firem, médií a agentur na válku na Ukrajině

čtvrtek 31. března 2022

-tšl-