Zatímco posledních šest let byl Finmag společenským časopisem s přesahem do financí a byznysu, nová koncepce chce nabídnout víc byznysových příběhů a klást větší důraz na vizualitu. Uvedla to vydavatelská společnost NextPage Media.
Novou šéfredaktorkou se stala Adéla Vopěnková. Dříve např. pracovala jako editorka v Hospodářských novinách, časopisu Forbes, spolupracovala s řadou zahraničních médií či editovala magazín Magnus.
Pod jejím vedením už bylo připraveno aktuální dubnové vydání. „Máme v plánu Finmag posunout do kategorie prémiových magazínů, která je běžná venku, ale u nás doposud neexistovala. Inspiraci jsme proto hledali v zahraničních časopisech jako Monocle, 1843, Le Point, „M“ od Le Monde či v některých mutacích Vanity Fair,“ uvedla Adéla Vopěnková.
Vizualitou se časopis posouvá více k lifestylovému segmentu. Nový koncept klade důraz na byznys, společenská témata zůstávají, ale už nemají hrát hlavní roli. „Naším cílem není čtenáře zahltit, ale vybírat pro ně to nejlepší z byznysu, společnosti, kultury, designu nebo vědy,“ dodává s tím, že magazín se chce vyhnout jednostrannému zaměření.
Dubnové číslo Finmagu přináší rozhovor se Silke a Jaroslavem Horákovými, majiteli Albatros Media, reportáž z panství Kinských, rozhovor s Ondřejem Štefflem o budoucnosti vzdělávání nebo profil prvorepublikového fenoménu Družstevní práce.
Přestože obchodně měly být poslední dva roky pro Finmag úspěšné, stagnovalo předplatné. I to je důvodem pro úpravu konceptu. „Je čas se více zaměřit na marketing a práci s distribucí, tak abychom časopis mohli orientovat na širší skupinu předplatitelů,“ uvedla dále Vopěnková.
Vydavatelství aktuálně obsazuje pozice specialisty distribuce a B2B a zároveň personálně rozšiřuje obchodní tým. Do redakce přišla artdirektorka Anna Setinská, která v minulosti působila např. v Elle nebo Harper’s Bazaar, z mediálního domu Economia přichází editor Tomáš Wehle.
Doposavad vycházel Finmag v nákladu 10 tisíc kusů, přibližně polovina byla distribuována předplatitelům, z nich větší část tvořila skupina prémiových klientů Partners. Druhá polovina byla distribuována na stánky.
Relaunch Finmagu souvisí s expanzí vydavatelství NextPage Media (dřív Partners Media). To loni koupilo slovenské finanční portály Peníze.sk a Finance.sk, vstoupilo na polský trh s webem Heroine.pl a odkoupilo čtvrtletník Football Club, který v těchto dnech také prošel změnami.
-mav-