HP novou prodejnou necílí jen na klasické koncové zákazníky
Zákazník tu najde produkty, které se běžně v retailových obchodech neprodávají, říká Erika Lindauerová, generální ředitelka HP pro ČR, SK a Maďarsko.
Společnost HP společně s partnerem E LINKX otevřela ve čtvrtek 21. dubna v Praze první oficiální kamenný obchod HP ve střední Evropě. Zákazníci prodejnu s přibližnou rozlohou 200 m² naleznou v blízkosti nákupního centra Arkády Pankrác. První značkový showroom a obchod společnosti v Praze, který provozuje společnost E LINKX, nemá být jen další prodejnou. Cílem je také informovat a vzdělávat, prodejna má velké zázemí, které bude možné využít pro osobní schůzky, přednášky, výukové kurzy a další akce. V herním koutku je v plánu vysílání streamů.
„Chtěli bychom, aby se toto místo stalo centrem pro kreativní prezentaci výrobků HP. Zákazník tu najde i produkty a technologie, které se běžně v retailových obchodech neprodávají a jsou určené pro specifické cílové skupiny,“ říká Erika Lindauerová, generální ředitelka HP pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko.
Jak dlouho vznikal koncept této vaší první kamenné prodejny?
Koncept není úplně nový a přemýšleli jsme nad ním delší dobu. Před těmi dvěma roky jsme se ale začali blíže zabývat jeho realizací. HP má prodejny pro celém světě, ale tady v této východní části regionu EMEA jsme první prodejnu otevírali v roce 2008 v jižní Africe a nyní již tam máme devět obchodů. Tak uvidíme, jak to bude tady. Pro nás je to významná změna, protože vstupujeme z online světa do offline.
A dva roky příprav byly kvůli covidu, nebo to zkrátka takto dlouho trvá?
Covid to určitě prodloužil, ale alespoň jsme měli dostatek času na přípravu. Normálně by to netrvalo takto dlouho. Důležitým faktorem pro nás bylo také vybrat prostor. Chtěli jsme, aby byl dobře dostupný, aby umožnil zákazníkovi všechno si prohlédnout a nám zase poskytnout mu dostatečný servis. Viděli jsme hodně různých lokací, ale nakonec vyhrála tato v blízkosti OC Arkády Pankrác.
Přemýšlíte už nyní, že byste otevřeli nějaký další kamenný obchod nebo je na takové úvahy ještě brzy?
Bereme to zatím jako pilotní projekt a uvidíme, možná skončíme jako v jižní Africe s více prodejnami. Zatím jsme ale nestanovili termín, jak dlouho budeme obchod testovat.
Chcete skrze zážitek z nákupu přilákat nějaký nový segment zákazníků nebo míříte na své stávající zákazníky a rozšiřujete nabídku služeb?
Pro nás je, myslím, specifické, že nejsme zaměření jen na klasického koncového zákazníka. Člověk tu najde i produkty a technologie, které se běžně v retailových obchodech neprodávají a jsou určené pro určité cílové skupiny. Například pro architekty, designéry, výrobce, ale i pro hráče. Budeme tu mít virtuální realitu a každý tu najde, co ho zajímá. Zákazník se může přijít poradit a dostane fundovanou radu od vyškolených profesionálů, nejen z hlediska hardware, ale i z hlediska technologií. Máme navíc v plánu akce pro různé segmenty zákazníků, výukové programy, herní aktivity apod. Chtěli bychom, aby se toto místo stalo centrem pro kreativní prezentaci výrobků HP.
Uvádíte, že byste rádi díky nové prodejně posílili loajalitu ke značce. Můžete k tomu říci více?
Jde o to, že zákazník tady má nejen možnost dostat přímo odpovědi na své otázky, ale dozví se i informace, které třeba nehledá a běžně by je třeba online ani nenašel. Naši zaměstnanci dokáží všechny technologie a jejich přínosy vysvětlit, ať už z hlediska bezpečnosti, konektivity aj. to jsou všechno věci, které nejsou na první pohled úplně zřejmé, ale ten produkt posouvají někam jinam.
Ukazuje se, že zákazník preferuje v určité fázi nákupního procesu se s produkty i seznámit fyzicky, to se samozřejmě týká především dražších produktů.
Co všechno nabídnete v prodejně v rámci omnichannel strategie a služeb?
Omnichannel je jakési prolínání možností, které zákazník má. Může se přijít poradit, online objednat a následně vyzvednout nebo si vybrat v prodejně a nechat si zboží poslat domů. Všechno se tady dá skombinovat. Ukazuje se, že zákazník preferuje v určité fázi nákupního procesu se s produkty i seznámit fyzicky, to se samozřejmě týká především dražších produktů. Snažíme se nabídnout kompletní portfolio HP na jednom místě a zároveň návštěvu obchodu bychom chtěli povýšit na zážitek a unikátní zkušenost.
Budete otevření nové prodejny nějak více komunikovat?
Naším hlavním komunikačním kanálem jsou sociální sítě, ale budeme možná využívat i jiná média. Důležité je, aby se lidé dozvěděli, že tady tato nová prodejna existuje.
Soustředíte se více na koncového zákazníka nebo na B2B segment?
Koncový zákazník má větší zastoupení, ale ve spolupráci s online HP Marketem poskytujeme také specializovanou nabídku pro velké zákazníky. Když ale přišel covid, tak to, co se vyvíjelo deset let, se najednou událo za dva měsíce. Covid výrazně akceleroval zájem o notebooky a domácí tiskárny. Nyní se to vrací zpátky do normálu, ale princip hybridní práce tu zřejmě zůstane. Aktuálně jsou stále trendem nároky na bezpečnost, kdy covid přinesl až stonásobné zvýšení kybernetických útoků.