Britský řetězec s potravinami Iceland ukončil činnost svého e-shopu a po Česku zavírá některé prodejny. Z celkem deseti prodejen jsou na jeho webových stránkách dohledatelné jen dvě. Konec fungování potvrzují i zaměstnanci. Samotný Iceland ale k situaci zatím nevydal oficiální vyjádření a námi oslovení zástupci vedení odmítli kroky komentovat. O odchodu Icelandu informují například servery iDnes.cz nebo Aktuálně.cz.
Iceland měl potíže se zásobováním i kvůli brexitu a přestal postupně dovážet některé položky v chlazeném sortimentu. Vlastní e-shop, spuštěný na konci roku 2020 i s rozvozem, je aktuálně mimo provoz.
Zboží z Icelandu je také v nabídce na online supermarketu Košík.cz, se kterým řetězec spolupracuje od března 2019. Z nabízených 70 položek je ale dostupných jen 15. „V současné době si situaci stále vyjasňujeme a připraveni jsme na všechny varianty. Není pochopitelně přáním ani jedné strany nabízet zákazníkům dlouhodobě nedostupné zboží. Portfolio Icelandu je mezi zákazníky velice oblíbené a výrobky unikátní. Již v minulosti jsme však kvůli výpadkům v dodávkách museli za nedostupné produkty zajistit odpovídající podobné položky. Zájem o kvalitní mražené výrobky je v Česku na vzestupu, takže zároveň pracujeme na vývoji vlastní značky, která by dokázala nabídnout v segmentu kvalitních mražených potravin další alternativu," uvedl k situaci Tomáš Jeřábek, CEO Košík.cz.
Iceland na český trh vstoupil v roce 2011. Ve spolupráci se společností Mrazírny Dýšina založil společný podnik s názvem Iglú. Firma otevřela svůj první obchod v Plzni, druhá pobočka vznikla v Kladně v roce 2013, obě dvě prodejny byly později uzavřeny. V roce 2016 se společnost přejmenovala na Iceland Czech. Zpočátku prodávala převážně mražené produkty vlastní značky, postupně se přidávalo i smíšené, chlazené a čerstvé zboží. Má sedm prodejen v Praze, a po jedné v Hostivici, v Říčanech a v Pardubicích.
-zue-