Nova změnami posunula profilaci svých tematických stanic
Změnami, které skupina Nova provedla na podzim loňského roku, upravila profilaci svých tematických stanic a jejich zaměření na ženské či mužské publikum.
Změnami, které skupina Nova provedla na podzim loňského roku, upravila profilaci svých tematických stanic. Skupina to uvedla s odkazem na data za první čtvrtletí 2022. Změny se měly projevit ve větší vyhraněnosti jednotlivých kanálů. K tomu mělo přispět i spuštění stanice Nova Lady v loňském roce. „Tematické stanice představují alternativu k hlavnímu kanálu TV Nova, oslovují specifičtější cílové skupiny a dosahují vyšších afinit pro reklamní zadavatele," uvedla televizní skupina v tiskovém oznámení.
- Stanice Nova Fun (dříve Nova 2) prošla grafickou proměnou a posunula se více k ženskému publiku. Podle dat měření sledovanosti ATO-Nielsen Admosphere za první čtvrtletí 2022 dosahuje stanice nejvyšších podílů v diváckých skupinách žen od 15 do 34 let. Meziročně si nejvíce polepšila v cílové skupině žen v domácnosti 18-34 let (+1,6 procentního bodu, afinita +54 %).
- Kanál Nova Action se začal více profilovat na mužské publikum. Podle dat za první čtvrtletí 2022 dosahuje nejvyšších podílů v cílové skupině mužů 25-44 let. V CS muži 25 až 34 let se podíl na sledovanosti meziročně navýšil o 0,09 procentního bodu a afinita u této CS vyrostla o 64 %.
- Změny v profilu stanice Nova Gold jsou na první pohled méně výrazné, stále oslovuje primárně ženy středního věku. V prvním čtvrtletí stanice meziročně zvýšila podíl na sledovanosti o 0,3 procentního bodu. V kategorii žen 35 až 44 let narostl podíl meziročně o 0,49 pb. (afinita +23 %).
- Na Nova Cinema proběhly jen menší změny. Tento filmový kanál cílí nadále na mladší publikum. Meziročně si polepšila např. u diváků 18 až 23 let, kde podíl narostl o 1,12 procentního bodu (afinita: +8 %). U osob ve věku 25 až 40 let pečující o dítě podíl na sledovanosti meziročně narostl o 0,36 procentního bodu (afinita: +10 %).
- Nová stanice Nova Lady oslovuje zejména ženy v produktivním věku. V letošním prvním čtvrtletí podíl na sledovanosti u žen 25 až 34 let dosáhl 1,08 % (afinita 2,1 - zde nejde o vyjádření meziročního vývoje, ale o hodnotu afinity za 1. čtvrtletí 2022). Celkově zaznamenala stanice za první čtvrtletí podíl v CS 15-54 ve výši 0,51 %. V loňském prvním čtvrtletí stanice ještě nevysílala.
Podíl stanic skupina Nova v cílových skupinách mužů a žen podle věku (%)
Ž18–49 | M18–49 | Ž55+ | M55+ | |
Nova | 24,54 | 18,79 | 17,42 | 12,67 |
Nova Cinema | 5,28 | 5,22 | 1,44 | 1,97 |
Nova Action | 0,99 | 2,20 | 0,94 | 1,45 |
Nova Fun | 3,41 | 2,91 | 0,52 | 0,75 |
Nova Gold | 1,61 | 1,06 | 1,59 | 1,16 |
Nova Lady | 0,67 | 0,19 | 0,77 | 0,20 |
-mav-