Prima potvrdila, že od 1. června omezí přetáčení reklamy v IPTV

středa, 27. dubna 2022, 22:40 TV, Reklama MediaGuru

Další posun termínu, od kterého chce Prima zavést omezení reklamy ve zpětném zhlédnutí v IPTV nabídkách, podle Primy nenastane a začne platit od 1. června 2022.

Zdroj: FTV Prima

Zdroj: FTV Prima

Televizní skupina Prima potvrdila, že od 1. června 2022 omezí možnosti pro přetáčení reklamy ve zpětném zhlédnutí v nabídce internetových operátorů (IPTV). „K žádnému dalšímu posunu termínu nedojde," uvedli na středečním setkání s novináři ředitel pro strategie Primy Lukáš Kubát a marketingový ředitel Aleš Pýcha.

Prima původně zamýšlela omezit přetáčení reklamy v IPTV od 1. března, protože se ale nedohodla s operátorem O2 na podmínkách, termín se posunul na 1. června 2022. Od tohoto data se ale mají diváci IPTV setkat s omezeními pro přetáčení reklamy ve zpětném zhlédnutí. Konkrétní podoba tohoto omezení se bude lišit podle toho, u jakého operátora mají diváci objednané služby. „Je to na operátorech, jak to vyřeší – to nevíme, může to limitovat technická připravenost," uvedl Lukáš Kubát. 

Po 1. červnu tak zřejmě nastane situace, že diváci se setkají s různými variantami zavedení omezení přetáčení reklamy. Platí to i pro cenovou politiku, kterou operátoři zvolí. Prima totiž dala operátorům na výběr čtyři základní možnosti, přičemž jednou z těchto možností je vykoupení práv operátory tak, aby reklamy bylo možné přeskakovat jako dosud. V takovém případě by diváci reklamu ve zpětném zhlédnutí sledovat nemuseli. 

Ostatní možnosti počítají s vysíláním reklamních spotů z lineárního TV vysílání, ale v kratší variantě, a to maximálně 6 minut v jedné hodině (v lineární TV obvykle 12 minut v hodině), přičemž po třech minutách by mělo být možné spoty přeskočit. Další možností je nahrazení lineární TV reklamy internetovou (dynamickou reklamou) – té by mělo být maximálně 5 minut v hodině a poslední možností je, že diváci nebudou moct spoty ve zpětném přehrání přeskakovat. Reklama se odvysílá identicky jako v lineární televizi. 

Do omezení se nebudou zahrnovat vlastní upoutávky Primy na její pořady a ty tak přeskakovat půjde. Diváci ve zpětném zhlédnutí uvidí označené reklamní breaky a také uvidí pořadí spotu z celkového počtu spotů v reklamním breaku. Na obrazovce bude také umístěn odpočet vteřin, kolik času z daných spotů je možné přetáčet. „Označení pomůže nejen k přesnému začátku breaku, ale i k přesnému začátku pořadu. Diváci tak nebudou muset hledat přesný začátek pořadu," uvedl Kubát.

Prima spouští kampaň #Nepřetáčej k omezení přetáčení reklamy

středa 27. dubna 2022

Prima na setkání neuvedla, jaké varianty si konkrétní operátoři zvolili. Odkázala na to, že toto rozhodnutí je věcí operátorů a že jejich definitivní rozhodnutí potvrdit nemůže. Naznačila ale, že většina operátorů volila možnost jedna, tedy zkrácení lineárního TV spotu na cca polovinu. Možnost vykoupení práv operátorem za možnost nesledovat reklamu si zase operátoři pravděpodobně nechají pro zákazníky, kteří využívají nejdražších balíčků.

Od omezení možností přetáčení reklamy si Prima slibuje zpomalení úbytku reklamních GRP ve zpětném zhlédnutí. Zopakovala, že u diváků IPTV služeb je funkcionalita zpětného zhlédnutí velmi oblíbená a odložená sledovanost zde dosahuje až 60 %.  Přetáčení reklamy je podle Primy častější u mladších diváků. Dodala, že loni ve zpětném zhlédnutí v IPTV přišla o 30 tisíc GRPs (cca 200 mil. Kč) a že pokud by letos zmíněné opatření nezavedla, přišla by v letošním roce o 40 tisíc GRPs

Na podporu opatření spouští také televizní skupina kampaň #Nepřetáčej, která ukazuje, jak by vybrané pořady Primy (ZOO, 7 pádů Honzy Dědka a Máme rádi Česko) vypadaly, kdyby se televizi nedostávaly příjmy z reklamy, které jsou pro ni zásadní. Tvářemi kampaně jsou protagonisté zmíněných pořadů – Eva Burešová, Honza Dědek a Libor Bouček.

-mav-