Skupina Prima spouští od května komunikační kampaň #Nepřetáčej, která divákům vysvětluje, že příjmy z reklam jsou pro Primu jako komerční televizi zásadní. Kampaň navazuje na plošné zavedení omezení přetáčení reklamy, které bude od 1. června 2022 platit na všech kanálech Primy v rámci odloženého (zpětného) sledování pořadů u diváků, kteří sledují televizi přes internet (IPTV).
Kampaň #Nepřetáčej představuje tři pořady skupiny Prima, jak by vypadaly v levných kulisách a provedení. Za jejím konceptem stojí agentura Jinej Gang v čele s Ondřejem Hüblem. Realizace se ujala produkční společnost Ad kolektiv pod taktovkou režiséra Daniela Růžičky.
První ze spotů představuje hlavní postavu seriálu ZOO Evu Burešovou, kterak pronáší svou repliku k figuríně s parukou a režíruje je „kulisák“, který herečku v závěru vyzývá k alternaci postavy gorily.
Druhý spot přibližuje prostředí natáčení show Honzy Dědka s ústřední postavou starého muže, „dědka“, který má pořad moderovat, ale má problém s pamětí. V závěrečné scéně se v publiku objevuje skutečný moderátor Honza Dědek.
Poslední spot přibližuje zábavný pořad Máme rádi Česko s Liborem Boučkem a pseudopostavami kapitánů – Vojtou Kotkem a Jakubem Prachařem, kteří jsou opět ztvárněni náhodnými neherci. I zde jsou hlavní postavy vystavovány lidovému pojetí a úskalí laciných kulis.
Stejně jako v předchozích variantách spotů uslyší diváci na závěr apel protagonisty – v tomto případě Libora Boučka, aby lidé sledovali reklamy, protože díky tomu může skupina Prima zachovat stávající kvalitu pořadů.
„Vytvořit koncept této kampaně bylo pro nás velkou výzvou, přetáčení reklam je velmi specifické téma, které zároveň komunikujeme i k divákům, kteří nesledují televizi připojenou přes internet, a neznají tak možnost přetáčení reklam,“ uvedl Aleš Pýcha, marketingový ředitel skupiny Prima.
Kampaň #Nepřetáčej poběží od 2. května napříč všemi mediatypy skupiny Prima, včetně rádií, objeví se i na inzerátech v denících, v televizních magazínech a v onlinu. Prima zároveň uvedla, že jedná s operátory o možnosti využít spoty do informačních kanálů operátorů. Gradace kampaně je směřována k 1. červnu, její utlumování je plánováno na 2. a 3. týden v červnu. Do kampaně investuje v ceníkových cenách 20 mil. Kč.
„Naším cílem je veřejnosti vysvětlit, že jejich zhlédnutí reklamy je pro nás důležité. V posledních letech se počet domácností, které využívají IPTV, téměř ztrojnásobil, uživatelé si oblíbili zpětné přehrávání pořadů a spolu s tím se i naučili přetáčet reklamy. Podle realizovaných průzkumů dokonce až dvě třetiny lidí během sledování pořadů přetáčí reklamu. Kvůli tomu ročně přicházíme až o 300 milionů korun, které bychom mohli zpětně investovat do výroby dalšího programu,“ uvedl Lukáš Kubát, ředitel pro strategii skupiny Prima,
-mav-