T-Mobile, prostřednictvím svého hudebního projektu Electronic Beats, přichází do metaverza, kde chce nabídnout nový způsob zážitku z hudby. Na herní platformě Roblox začíná provozovat vlastní virtuální klub Beatland, obchod s deskami nebo kino.
„Projekt Electronic Beats se už více než dvacet let pohybuje na pomezí kultury a technologií. Jsme rádi, že se nám podařilo držet krok s rychlým vývojem kreativního průmyslu a zároveň zachovat původní charakter programu. Metaverse je pro nás zásadní inovací, která nám umožní znovuobjevení trendu avatarů a virtuálního hudebního zážitku,“ doplňuje Wolfgang Kampbartold, VP International Market Communications v Deutsche Telekom.
Uživatelé se mohou aktivně zapojit prostřednictvím různých rolí – v klubu se mohou se svými avatary stát promotéry, barmany nebo vyhazovači, v obchodu s deskami zase mohou zastávat post manažera, v kině si přivydělají uklízení. Za virtuální měnu Beat Coins si mohou v obchodě s deskami a v Telekom Shopu zakoupit speciální outfity pro své avatary a další digitální předměty, tzv. verch. Beat Coins získají plněním různých aktivit v rámci Beatlandu. Výtěžek získaný prodejem digitálních předmětů pak bude využit na další vylepšování Beatland metaverza.
Na návštěvníky hudebního klubu čekají party. Otevírací party bude mít na starosti DJ a producent Boris Brejcha, který se svými živými sety vystupuje v Evropě, USA i Jižní Americe. Prostřednictvím svého avataru zahraje v klubu několik exkluzivních setů, a to každou hodinu od pátku 22. do neděle 24. dubna. V kině zase poběží animované filmy zaměřující se na sociální tematiku z dílny tvůrců, jakými jsou Haein Kim nebo Aleksandra Bokova.
Projekt vytvořilo švédské kreativní studio The Gang ve spolupráci s berlínským Art Direction and Design Studio Yukiko a animátorem Jackem Sachsem. Celý tým úzce spolupracoval také s německou neziskovou organizací FSM, aby byl výsledný virtuální svět bezpečným místem pro setkávání uživatelů z celého světa.
Na vlastní metaverzum upozorní T-Mobile na českém trhu prostřednictvím komunikace na sociálních sítích a PR aktivit.
T-Mobile se tak zařazuje k dalším značkám, které do virtuální herního světa již vstoupily. Patří mezi ně například Nike, Forever 21, Chipotle nebo Gucci.
-stk-