Unilever upraví marketingové aktivity týkající se potravin a nápojů a nebude je v tradičních médiích ani na sociálních sítích cílit na děti mladší 16 let. V současnosti ve většině zemí světa potravinářský a nápojový průmysl omezuje marketing na děti mladší 13 let. Rozhodnutí Unileveru platí globálně na všechny trhy, na kterých značka působí a mělo by se začít aplikovat nejpozději od ledna 2023.
Společnost oznámila, že nová opatření znamenají:
- Necílit na děti mladší 16 let žádným marketingem nebo komunikací na sociálních sítích.
- Nesbírat ani neuchovávat údaje o dětech mladších 16 let.
- Nepoužívat influencery, celebrity nebo „hvězdy” sociálních sítí, kteří jsou mladší 16 let nebo primárně oslovují děti do 16 let.
- Nepropagovat značky nebo produkty ve školách, s výjimkou účasti ve vzdělávacích kampaních, pokud je to výslovně požadováno.
„Uvědomujeme si sílu, kterou mohou mít sociální média a influencer marketing na rozhodování dětí, a věříme, že je důležité posunout laťku zodpovědného marketingu na minimální věk 16 let v prostředí tradičních i sociálních médií," uvedl Matt Close z Unileveru.
Unilever tím pokračuje ve svých opatřeních snižovat reklamu s potravinovými výrobky na děti. První principy firmy přijala v roce 2003. V roce 2020 oznámila, že ukončí marketing a reklamu na potraviny a občerstvení pro děti do 12 let v tradičních médiích a do 13 let prostřednictvím kanálů sociálních médií.
-mav-