Atmedia: Maďarský TV trh roste, rizikem může být inflace
Atmedia přináší poslední část rozhovoru s Laurou Kropf, ředitelkou vztahů s 44 televizními stanicemi, které obchodně zastupuje maďarské mediální zastupitelství Atmedia.
Mediální zastupitelství tematických televizních stanic Atmedia přináší poslední část rozhovoru s Laurou Kropf, ředitelkou vztahů s 44 televizními stanicemi, které obchodně zastupuje maďarské mediální zastupitelství Atmedia. Rozhovor vychází jako součást série videí atmedia insight: expert talks, ve kterých se svými hosty diskutuje o různých tématech z televizního i mediálního prostředí Michaela Suráková, Managing Director společnosti Atmedia.
V poslední části rozhovoru, který vznikl na začátku května letošního roku, Laura Kropf bilancuje vývoj investic do televizní reklamy v posledních dvou letech, které byly výrazně ovlivněny koronavirovou krizí. „Meziročně se příjmy z televizní reklamy (za rok 2021) zvýšily o 17 %, oproti roku 2019 jde o 12% nárůst,“ tvrdí Laura Kropf, přičemž vzápětí upozorňuje, že jde o porovnání v nominálních hodnotách. Po zohlednění vysoké míry inflace jsou výsledky za uplynulý rok mnohem střízlivější. I přesto patřila televize společně s internetem k jediným mediatypům, kterým se podařilo v loňském roce překonat výsledky z předkrizového roku 2019.
Laura Kropf také v rozhovoru popisuje, jak maďarský reklamní trh ovlivnila ruská invaze na Ukrajinu na konci února letošního roku. Někteří zadavatelé nechtěli své reklamní kampaně umisťovat vedle zpravodajství, jiní odmítali zpravodajské kanály jako takové. „Většina klientů byla naštěstí brzy odhodlaná ve svých komunikačních aktivitách i nadále pokračovat,“ upřesňuje Laura Kropf.
V rozhovoru také zmiňuje, že válka na Ukrajině výrazně prohloubila některé ekonomické problémy, se kterými se Maďarsko potýkalo již v době koronavirové krize. Patří k nim vysoká míra inflace, rostoucí cena za paliva, nedostatek výrobních součástek a surovin a také dramatický nárůst cen na trhu s nemovitostmi. To vše vede k nižší kupní síle domácností, která se může projevit také v nižší ochotě zadavatelů investovat do reklamy. Další problémy pak mohou přinést speciální sektorové daně, které prý staronová maďarská vláda plánuje v reakci na ekonomickou krizi zavést. Přesto vidí Laura Kropf budoucí vývoj reklamních příjmů pozitivně. „Věřím, že investice do televizní reklamy za celý rok 2022 překonají čísla z loňského roku. Už jen s ohledem na to, že za prvních pět měsíců letošního roku jsou reklamní příjmy nad úrovní prvních pěti měsíců toho loňského.“
Celý rozhovor, který je doplněn titulky, můžete sledovat ve video záznamu níže.
-mav-