Výzkumná agentura Ipsos vytváří online kvalitativní panel PovidamSi.cz. V současnosti v něm má 1500 respondentů, kteří mají zájem sdílet za finanční odměnu své názory prostřednictvím individuálních či skupinových rozhovorů online nebo tváří v tvář. Zároveň v něm buduje tematicky zaměřené komunity, například na automotive, rychloobrátkové zboží nebo komunitu uživatelů finančních služeb.
„Na rozdíl od kvantitativních panelů, kde respondenti obvykle vyplňují dotazníky klidně na cestě do práce, kvalitativní panel od respondentů vyžaduje rezervaci konkrétního času, a tedy je třeba i osobnější přístup. Snažíme se v kvalitativním panelu mezi agenturou a respondenty vytvářet určitý vztah na bázi důvěry. Registrovaným respondentům chodí nabídky, kde je vždy uvedeno téma, čas i výše odměny. Ze zájemců pak následně vybíráme vhodné kandidáty,“ popisuje za agenturu Ipsos Tereza Fridrichovská.
Prostřednictvím panelu testuje Ipsos například zkušenosti s internetovým či mobilním bankovnictvím, s nakupováním, nové koncepty služeb, zákaznický servis či způsob komunikace pracovníků, uspořádání či grafickou přehlednost. V rámci komunit se mohou respondenti zúčastnit tematických týdnů, například v automotive to může být téma čerpacích stanic či oblíbené reklamy.
„Zároveň respondenty odměňujeme i za doporučení vhodného respondenta na dané téma. Chápeme, že v panelu například nebudeme mít chirurgy, ale můžeme tam mít lidi, kteří je znají,“ dodává Fridrichovská.
-stk-