Kaufland chce využít esportu pro získání mladších zákazníků
Možnosti gamingu a esportu mapuje Kaufland více než rok. Vidí zde velký potenciál a navíc žádný jiný retailer se do něj zatím nepouští. Spojením se Sinners chce řetězec nalákat mladší zákazníky.
Obchodní řetězec Kaufland vstupuje do světa esportu a spojuje se s profesionálními hráči z libereckého týmu Sinners. Za tímto rozhodnutím je snaha zacílit na novou skupinu mladých zákazníků, hráčů a fanoušků počítačových her v České republice. Rozhodnutí ale nepadlo ze dne na den. O zapojení do e-sportu přemýšleli v Kauflandu více než rok, jen hledali vhodnou formu, jak vše zrealizovat. „Gaming a esport jsme začali detailněji mapovat přibližně před rokem. Vnímali jsme rostoucí trend nejen v ČR ale i v zahraničí. Zároveň jsme cítili velký potenciál. Žádný jiný retailer se sem doposud neodvážil. Nejtěžší bylo vymyslet vhodné spojení a správně ho načasovat,“ říká Petr Hoffmann, Head of Digital Kauflandu. Po vstupu na TikTok, hip-hopovém klipu s Cheap Queen a komunikaci Chytrá domácnost a je toto další krok, který míří směrem k mladší generaci.
Spojení e-sportu a zdravé výživy
Spolupráce by měla pomoci přilákat mladší cílovou skupinu. Podle průzkumu Stem/Mark jsou skalní fanoušci esportu především muži ve věku 15 až 29 let a u esportových přenosů tráví v průměru mnohem více času než skupina „diváků-nehráčů“, 25 % z nich dokonce i více než 5 hodin týdně. „Kaufland má zákazníky i mezi mladšími muži. Tato cílová skupina je především specifická svojí výrazně vyšší online konzumací. Dalším důvodem je i dlouhodobě klesající trend efektivity konvenčních způsobů reklamy právě u mladších a online aktivních uživatelů. V této souvislosti zmíním i náš TikTok profil, se kterým jsme přišli jako první retailer v ČR,“ vysvětluje Petr Hoffmann.
Řetězec se chce zaměřit právě na hráče a jejich fanoušky, a to v jejich přirozeném prostředí. Zároveň si od vstupu do světa esportu slibuje zlepšení vnímání Kauflandu, jako značky, nejen pro nákupy kvalitních a čerstvých potravin a nonfood sortimentu, ale i jako atraktivního zaměstnavatele, který sleduje trendy a umí být i průkopníkem. Cílem je také prezentovat produkty s důrazem na zdravé kvalitní potraviny a životosprávu obecně, což je nedílná součást úspěšných profesionálních sportovců. Plánuje se soustředit nejprve na core komunitu a postupně nabalovat všechny, které esport živí i baví, a tedy i na maminky hráčů.
Originální obsah s přesahem do offline světa
Spolupráce s týmem Sinners má tři hlavní oblasti. Finanční podpora nejlepšího ryze českého týmu. Dále je to prezence na online kanálech Sinners, plus na offline eventech a turnajích a tvorba obsahu. „Chtěl bych upozornit zejména na streamovací platformu Twitch, na kterou se díky spojení dostaneme. V neposlední řadě je to společná tvorba originálního obsahu a aktivace s přesahem do fyzického/offline/reálného světa,“ popisuje formy spolupráce Petr Hoffmann.
Informace se objeví především v online prostředí, kde je zřízen speciální web a pravidelný obsah je pak směřován na Youtube, Facebook a Instagram. Zároveň budou i sami Sinners zveřejňovat informace na Twitchi nebo na dalších sociálních sítích. Ohlasy fanoušků Sinners i gaming komunity jsou podle Petra Hoffmann zatím více než pozitivní. Esportový tým Sinners má profesionální hráče v několika elektronických sportech: League of Legends, CS:GO, FIFA, Rocket League či Trackmania.
Vstup Kauflandu do esportu připravila mediální agentura OMD a její contentová agentura Fuse ve spolupráci s kreativní agenturou DDB FTW, specializovanou kreativní agenturou na esport a gaming. Všechny agentury jsou součástí Omnicom Media Group.
-zue-