Technologicko-logistická firma DoDo představuje novou vizuální identitu. Ta má reflektovat zejména vstup firmy do fáze dospělosti, přerod start-upu v mezinárodní skupinu a firmu s celoevropskou ambicí. Nová podoba značky, jež původně začínala jako B2C služba, má také lépe odpovídat aktuálnímu B2B zaměření. Spolu s tím rovněž oficiálně ukončuje službu osobního asistenta, se kterou ještě před akvizicí ze strany Michala Menšíka vstupovala na trh.
Nová vizuální identita DoDo má mít dospělejší design reprezentující kompetenci společnosti v logistice poslední míle, která je na trhu čím dál žádanější, a to hlavně se vzrůstajícím tlakem na kvalitu i ekonomickou a environmentální udržitelnost služeb v e-commerce. Výrazná zelená barva, kterou značka používala od svého vstupu na trhu, zůstává. Současná tzv. DoDo Green, kombinující zelenou a modrou barvu, symbolizuje nejdůležitější firemní hodnoty – šetrnost vůči životnímu prostředí a důraz na využívání a rozvoj technologií.
„Novou vizuální identitu jsme stavěli tak, aby odrážela změnu našeho positioningu k výhradně B2B orientované technologické firmě. Stavíme na moderních plných barvách a jednoduché, hravé geometrii, která symbolizuje cestu k cíli. Ta je pro DoDo signifikantním konceptem jak z pohledu doručení zboží k zákazníkovi, tak jako cesta směrem k doručení našich ambiciózních cílů. Klíčové bylo vytvořit identitu, která bude nadčasová a díky své jednoduchosti snadno použitelná na všech trzích, kde DoDo operuje. Využitím plných barev se pak snažíme podtrhnout nejdůležitější aspekty našeho fungování – důraz na udržitelnost a technologickou kompetenci, “ komentuje za společnost šéfka marketingu Jana Hejnicová s tím, že identita byla připravována in-house ve spolupráci s agenturou Guts Prague.
V povědomí se chce DoDo do budoucna profilovat jako „silný partner poskytující kompletní logistické řešení v doručování poslední míle, které je poháněné pokročilou technologií“. „Cílem je usnadnit život firmám i jejich zákazníkům a zmírnit dopady logistiky na životní prostředí. Naše vizuální identita musí na první pohled odkazovat k tomu, za čím stojíme a v čem spočívá naše know-how. Nový brand má za cíl jasně evokovat naše kompetence, jako je chytré plánování tras, efektivní využívání flotily i odvaha prosazovat inovativní přístupy k městské logistice,“ vysvětluje Peter Menky, Chief Commercial Officer DoDo Group.
DoDo ke svému rozvoji získalo nedávno investici ve výši 1,5 miliardy korun od investorů v čele s Danielem Křetínským a Patrikem Tkáčem. Získané prostředky využije na budování provozních i obchodních týmů napříč trhy, primárně v západní a jižní Evropě, přičemž ambicí fimy je si dlouhodobě držet pozici jednoho ze tří největších last-mile operátorů napříč evropskými zeměmi.
-stk-