Lemur: Dobrý insight nestačí, důležitý je i aktivační moment

úterý, 28. června 2022, 06:40 PR MediaGuru

K úspěchu dobrý insight nestačí. Zásadní je také aktivační moment a dobré vyhodnocení, myslí si Patrik Schober, držitel zlatého Lemura.

Zdroj: Web Index investiční gramotnosti – rozumiminvesticim.cz

Zdroj: Web Index investiční gramotnosti – rozumiminvesticim.cz

Absolutním vítězem letošního ročníku soutěže Lemur – Česká cena za public relations, kterou pořádá APRA, se stal projekt „Investice nejsou jen pro milionáře“, který pro společnost Wood & Company a její automatizovanou investiční platformu Portu vytvořila agentura PRAM Consulting. 

Projekt stavěl na insightu, že téma investiční gramotnosti nebylo na českém trhu dosud komunikováno. „K tomu jsme přidali jednoduchý nápad se spočítáním indexu, na kterém ukážeme, jak moc je česká společnost vzdělaná v rámci investování,“ vysvětluje na dotaz MediaGuru ředitel agentury PRAM Consulting Patrik Schober, jenž je zároveň i předsedou výkonné rady APRA. 

V rámci projektu byl prostřednictvím průzkumu definován „průměrný Čech“, s nímž se mohli zájemci v Indexu investiční gramotnosti na speciální microsite porovnat. Cílem přitom byla široká veřejnost ve věku 35 až 60 let, tedy lidé, kteří už většinou mají děti a přemýšlejí o tom, jak se zajistit na stáří. „Nejčastěji pak využívají stavební spoření nebo životní pojištění, ale nevědí, že investovat do akcií nebo fondů je další z možností. Zároveň jsou přesvědčeni, že investování je jenom pro bohaté lidi,“ přibližuje cílovou skupinu Patrik Schober. 

Ambasadory Indexu investiční gramotnosti se staly známé osobnosti z řad investičních analytiků, jako je Dominik Stroukal, Jana Brodani, Jiří Kovařík či Lukáš Kovanda. Projekt byl odstartován tiskovou konferencí u příležitosti Světového dne spoření, čímž byl zahájen i Měsíc investiční gramotnosti. Během něj byl každý týden publikován v hlavních médiích článek o úspěšném investorovi. 

K přilákání návštěvnosti na microsite využila agentura kombinaci získaných i placených médií. Z těch placených uspořádala soutěž s vydavatelstvím Vltava Labe Media. „Pro komunikaci na sdílených médiích jsme využívali sociální sítě a komunikaci v rámci vlastních médií jsme zajišťovali na webových stránkách, v newsletteru a na mikrostránce,“ doplňuje Schober. 

Microsite navštívilo 9794 lidí, přičemž Index investiční gramotnosti si spočítalo 7647 z nich. Výsledkem bylo 304 nových investorů, kteří na platformu Portu vložili přes 6,2 milionu korun. Investice do PR agentury, jež si účtovala 240 tisíc korun, se tak firmě Wood & Company vyplatila 25krát. 

 

Podle šéfa agentury Patrika Schobera k úspěchu kampaně nestačí mít kreativní nápad, dobrý insight a na nich vybudovat strategii. „Velice důležitý je aktivační moment v podobě indexu a soutěže. Zároveň musí být projekt velice dobře vyhodnocen, a to nejen z pohledu počtu výstupů, ale z pohledu hodnocení celkového vlivu kampaně na organizaci. Je potřeba zhodnotit, zda kampaň dokázala vzbudit nějakou diskusi v rámci společnosti. A to se zrovna u projektu Indexu investiční gramotnosti povedlo,“ komentuje Patrik Schober.

Absolutní vítěz je v Lemurovi vybírán z vítězů hlavních kategorií. „Síla vítězného projektu je v efektivitě. Oblast investic je vysoce konkurenční a agentura neměla v ruce žádnou zásadní kartu. Přesto dokázala vytvořit zajímavý příběh, vše řemeslně zdatně realizovat a dosáhnout výsledky s prokazatelným dopadem do výsledovky klienta,“ hodnotí „zlatý“ projekt ředitel soutěže Václav Pavelka.

Soutěž podle Pavelky i letos potvrdila vysokou úroveň přihlášených prací. „Od letošního roku jsme také exkluzivními partnery nejprestižnější globální PR soutěže SABRE Awards, kam automaticky postupují vítězové hlavních kategorií Lemura,“ dodává.

Lemur: Grand Prix putuje do PRAMu, cenu za přínos má Bystrov

středa 22. června 2022

-stk-