Mediální investice byly vyšší i v květnu, růst ale zpomalil
Meziroční růst reklamních investic do médií pokračoval i v květnu, byl ale nižší než v předcházejícím měsíci.
![Zdroj: Shutterstock](https://mediagurucdneu.azureedge.net/media/7050/penize_shutterstock_koruna.jpg)
Zdroj: Shutterstock
Monitorovaný objem reklamních investic do médií dosáhl v letošním květnu meziročního navýšení o 7 %. Také v pátém letošním měsíci si tak reklamní trh podle dat Ad Intel od Nielsen Admosphere polepšil. Ve srovnání s dubnem, který vykázal téměř čtvrtinový nárůst (+ 23 %), je ale květnový růst nižší. Může to souviset s loňským jarním uvolňováním proticovidových opatření a s tím spojeným citelným nárůstem reklamních investic.
Za prvních pět letošních měsíců představuje meziroční navýšení monitorovaných reklamních investic 13 %. Nejvýrazněji přitom rostou investice do venkovní reklamy (+40 %) a potom do rádií (+21 %). Nejsilnější zůstává televizní reklama.
![Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere](https://mediagurucdneu.azureedge.net/media/21393/investice_kveten.png)
Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere
Součástí uváděného přehledu nejsou investice do internetové reklamy, protože monitoring postihuje jen displayovou reklamu.
Znovu připomínáme, že monitorované objemy nevyjadřují reálné objemy investované do reklamy v médiích, ale popisují vývojový trend.
-mav-