Pizza Hut: S novým konceptem míříme i do menších měst
Zoptimalizovali jsme byznys model, který umožňuje franšízantům vstup i do menších měst, říká Josef Vavrinec, market director značky Pizza Hut.
Řetězec Pizza Hut aktuálně provozuje na českém trhu 16 restaurací. Teď chce přilákat nové franšízanty a do konce roku 2025 otevřít přibližně 15 nových restaurací. Z tohoto důvodu nabízí na svých stránkách podporu až 1 mil. Kč. „Věřím, že za 5 let bude povědomí o značce Pizza Hut v Česku a na Slovensku signifikantně větší a v průzkumech bude tzv. spontánní znalost značky výrazně vyšší,“ říká Josef Vavrinec, který je ve společnosti AmRest jako Market Director značky Pizza Hut odpovědný nejen za vlastní provozovny, ale i za rozvoj franšízingu v Česku a na Slovensku.
Více o plánech a novinkách řetězce Pizza Hut se dočtete v rozhovoru.
Jak plánujete získávat nové franšízanty, co jim nabízíte, abyste byli atraktivnější než konkurence?
Od června zahajujeme náborovou kampaň, kde prvním franšízantům nabízíme slevu 1 000 000 Kč, pokud otevřou restauraci do konce tohoto roku. Máme již několik zájemců, se kterými máme za sebou první jednání. Několik z našich potenciálních franšízantů je i ze Slovenska, kde nás překvapil vysoký zájem o naši značku. Oproti konkurenci nabízíme zkušenosti největší restaurační společnosti v Evropě s více než 46 500 zaměstnanci, 2 430 restauracemi a 9 brandy, spolehlivou distribuční síť či digitalizaci procesů. V České republice prozatím máme pouze čtyři brandy, a to KFC, Burger King, Pizza Hut a Starbucks.
Jaký máte aktuálně cíl? Ještě v roce 2019 jste uváděli, že do roku 2022 chcete otevřít v Česku 70 restaurací? Kde se vidíte za pět let?
Jestli nás covid něco naučil, tak je to neslibovat konkrétní počty nově otevřených restaurací v určitém období. Ale je mi je jasné, že z této otázky neuteču. Počítáme přibližně s 15 nově otevřenými restauracemi do roku 2025. Věřím, že za pět let bude povědomí o značce Pizza Hut v Česku a na Slovensku signifikantně větší a v průzkumech bude tzv. spontánní znalost značky výrazně vyšší.
Výhodou je minimalizace rizika pro naše franšízanty, jelikož máme možnost otestovat nové produkty či systémy na našich vlastních restauracích.
Stále jste ale přesvědčen, že pro úspěch celého řetězce je důležité vlastnit přímo alespoň polovinu sítě?
Ano, výhodou je minimalizace rizika pro naše franšízanty, jelikož tak máme možnost otestovat nové produkty či systémy na našich vlastních restauracích a dále aplikovat pouze ty, které fungují nejlépe a jsou přidanou hodnotou pro naše partnery.
Původně jste mířili na města s počtem nad 100 tisíc obyvatel. Jak je tomu v současné době? Kde chcete otevírat restaurace – primárně v obchodních domech nebo i v centrech města?
Zoptimalizovali jsme byznys model, který umožňuje franšízantům vstup i do menších měst. Ze zkušenosti víme, že každá lokalita má svá specifika, a tudíž pro některé je výhodnější poloha v centru města a v jiných případech zase v obchodním domě.
Před třemi lety jste omezovali investice do marketingu a investovali jinde. Máte již onu dostatečnou dostupnost a budete letos investovat do komunikace?
S rostoucími tržbami souvisí i investice, které vkládáme do marketingových aktivit, a jsme tak schopni se dostávat i do mediálních prostorů, které jsme dosud nevyužívali. Naše kampaně souvisí především se zaváděním nových produktů a akčních nabídek. V komunikaci se budeme i nadále zaměřovat na kvalitu a jedinečnost našich produktů.
Pizza je u nás hodně oblíbená a konkurence velká. Co je vaše výhoda?
Naší konkurenční výhodou jsou především propracované standardy přípravy, kvalitní a čerstvé suroviny a originální receptury, například naše sýrové okraje, které žádná jiná pizzerie v současné době nenabízí. Samozřejmě nevíme, jak dlouho bude trvat inflační krize, ale snažíme se nepřenášet všechny změny vstupů do našich cen. Naopak za poslední dva roky se snížil rozdíl v cenách mezi námi a lokálními pizzeriemi, které byly nuceny zdražovat mnohem více.
Kdo je vaše cílová skupina a změnilo se vaše zaměření v posledních letech?
Primární cílovou skupinu tvoří single professionals, rodiny a všichni, kteří nechtějí dělat kompromis v kvalitě. Zařadili jsme do nabídky několik nových produktů, například v poslední době těstoviny z pece, díky kterým se nám daří oslovovat i lidi, kteří chtějí zkusit i jiný produkt než pizzu.
Chystáte na letošní rok nějaké novinky?
Kromě již zmíněných těstovin z pece, které jsou naší největší letošní novinkou, jsme zařadili do naší nabídky nové menu v podobě boxu se střední pizzou a dva předkrmy. Dále chystáme rozšíření nabídky našich kuřecích křidélek o nové druhy a příchutě.
Josef Vavrinec, market director Pizza Hut pro ČR a Slovensko
Vede řetězec Pizza Hut v České republice od ledna 2019. Se společností AmRest je však spojen od roku 2008, kdy se věnoval rozvoji značky KFC. Šest let pro tuto značku pracoval na českém trhu, čtyři roky pak v Polsku. Zkušenosti má i z Velké Británie, kde působil v hotelnictví.