Průvodce po partnerských aktivacích karlovarského festivalu
Na karlovarském festivalu se letos představí vedle již zavedených partnerů i mnoho nových, mimo jiné Campari nebo Rohlík.
Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary se letos po dvou letech opět koná v tradičním termínu na začátku letních prázdnin. Ve dnech 1. až 9. července se do lázeňského města sjedou nejen filmoví tvůrci a nadšenci, ale také festivaloví partneři, kteří si pro návštěvníky připravili své aktivace. Kromě již tradičních partnerů, jako je Innogy, Nespresso nebo Benzina, se představí i mnozí noví. Mezi nimi figuruje například Rohlík, Campari, Luxor či Progresus Invest Holding. Jak bude jejich aktivace vypadat, přiblíží naše prohlídka festivalovými Karlovými Vary.
V centru festivalového dění
U hotelu Thermal, jenž je tradičně středobodem festivalu, letos vyroste multifunkční prostor KVIFF.TV Park, jehož autory jsou architekti studia Chybik+Kristof. Fungovat bude jako pomyslná šestá kolonáda, jejíž součástí bude kavárna Nespresso, Campari Lounge nebo půjčovna knih a deskových her Luxor.
Nespresso je partnerem festivalu již po osmé. Kromě zmíněné kavárny Nespresso Café bude letos provozovat také brazilský Nespresso Coffee Truck umístěný v těsném sousedství Grandhotelu Pupp. Nabízet bude kávové drinky, včetně brazilského koktejlu, který představí ambasadorka značky Pavla Marková. Součástí aktivace jsou také podcasty Nespresso X Smetana, které odstartovaly v loňském roce.
Novým partnerem je letos značka Campari, jež na pozici oficiálního drinku nahrazuje dosavadní Becherovku. V rámci svého Campari Lounge nabídne „Aperitivo Italiano“, tedy italské aperitivy jako Negroni, Campari Spritz a další. Specialitou bude drink KVIFF 56 z dílny Milana Zaleše. Svou přítomnost na festivalu bude Campari komunikovat prostřednictvím sociálních sítích, kde bude sdílet obsah a zážitky z festivalu. Sázet přitom bude na sílu „Campari červené“, jenž se například na filmovém festivalu v Cannes ukázala jako „insta-friendly“. Součástí bude i party, spolupráce s influencery, PR aktivity či direct mail.
V KVIFF.TV Parku se bude nacházet také půjčovna knih a deskových her Luxor, kde budou k zapůjčení knižní novinky, deskové či karetní hry zdarma, pouze „za úsměv“. Pro všechny, kdo si něco zapůjčí a vrátí, je přichystáno kolo štěstí, kde mohou vyhrát slevové poukázky na e-shop a kamenné prodejny Luxor, speciální plátěnou tašku nebo knižní balíček dle vlastního výběru. Během festivalu Luxor také pokřtí knihu Terezy Brodské Moje máma Jana Brejchová, kmotrem knihy bude Jan Bartoška. Titul si návštěvníci budou moci zakoupit ve Festival Shopu. Zároveň knihkupectví také vybaví svým výběrem knih a her dětský koutek festivalu.
Na nábřeží Jana Palacha před hotelem Thermal budou do skla čepovat pivo Pilsner Urquell finalisté soutěže Pilsner Urquell Master Bartender. Čepování si budou moci lidé také vyzkoušet a zasoutěžit se svými přáteli. Vedle stanu zde bude připraveno také historické auto značky. Během festivalu by se měl uskutečnit rovněž Běh výčepních, kteří proběhnou karlovarskou kolonádou podobně jako vrchní ve známém českém filmu.
V samotném Thermalu se bude prezentovat skupina Packeta, do níž patří Zásilkovna. Umístěn zde bude výdejní box Z-Box, který bude možné si detailně prohlédnout a vyzkoušet. Zároveň zde firma plánuje event pro své klienty a zástupce ze segmentu e-commerce.
Od Thermalu k Divadelnímu náměstí
Směrem od Thermalu k Císařským lázní vyroste v Dvořákových sadech Relax zóna v barvách Vodafonu, kde se kromě odpočinku mohou návštěvníci seznámit s technologickými zajímavostmi, závodit s miniauty poháněných 5G sítí, a to pod dohledem nově spuštěného 5G vysílače, nebo se zúčastnit lekcí animovaného filmu. K vyzkoušení bude i rehabilitace ve virtuální realitě nebo brýle Nreal s rozšířenou realitou pro neslyšící. Operátor letos představí i novou mobilní aplikaci Vodafone KVIFF Guide. „Kromě programu v ní najdou uživatelé podrobné informace o doprovodném programu, mapy, tipy, rady a novinky, které jim usnadní orientaci ve festivalovém labyrintu. Jako bonus se uživatelé aplikace mohou těšit na vysílání oficiální festivalové televize KVIFF.TV Live, která nabídne živé přenosy z červeného koberce, rozhovory nebo úvody k filmům, zpravodajské a publicistické pořady k dění na festivalu, průvodce s Jankem Rubešem, talk show Čestmíra Strakatého, soutěže, debaty, ankety a mnoho dalšího,“ popisuje za Vodafone tiskový mluvčí Ondřej Luštinec.
Mlýnskou kolonádu bude již tradičně obývat Innogy, jež je partnerem festivalu již 26. rokem. V Innogy pointu budou probíhat talk shows s tvůrci filmů, které firma koprodukovala. Patří mezi ně například Tajemství staré bambitky 2, Srdce na dlani, Po čem muži touží 2, Grand Prix či Poslední závod. Součástí bude opět i dabingové studio či dobíjení mobilů a tabletů. Ve večerních hodinách zde bude hudební program – zazpívá například Monika Absolonová, Michal Horák nebo Václav Noid Bárta. Po letechInnogy obnoví také jízdu zmrzlinového vozíku, z něhož bude zmrzlina bude pro děti a vlastníky festivalových pasů zdarma. Návštěvníci budou moci hledat kešky, tentokrát na motivy pohádky Tajemství staré bambitky 2. A mezi jednotlivými kiny na trase Thermal – Hotel Pupp bude možné využít k přesunu rikši.
Na Vřídelní kolonádu umístila svou hlavní aktivaci Mattoni, která zde bude mít Mattoni Life Bar. V něm proběhne Mistrovství světa v míchání nealkoholických koktejlů s názvem Mattoni Grand Drink. Každý den se budou konat akce na aktuální témata, jako je udržitelnost a cirkularita, historie a umění či sport a zdravý životní styl. Na programu bude dále Cirkulární den s Tomášem Klusem, koncerty Monkey Business, PSH či Anety Langerové, které jsou pro návštěvníky zdarma. Kromě toho bude mít značka u Vřídla a v hotelu Thermal dva Mattoni Eco Life Pointy, které budou kolemjdoucí seznamovat se zálohovým systémem, a další pop-up v Dvořákových sadech. Ve spolupráci s Dopravním podnikem Karlovy Vary rovněž zajistila bezplatný Mattoni bus do Kyselky, kde mohou zájemci navštívit zrekonstruované Mattoni Muzea. Značka rovněž oděla do festivalového vizuálu svého orla na karlovarské silnici.
V prostorách Café Azyl na Vřídelní kolonádě vznikne Progresus Lounge, kde se budou se svými hosty setkávat zástupci investiční skupiny Progresus Invest Holding. Firma se bude dále prezentovat brandingem na Jánského mostě a také na vstupu do lanovky, která vede z centra přímo do Hotelu Imperial. V úterý 5. července organizuje večírek Progresus Secret gala. Od poloviny června do poloviny července komunikuje firma své partnerství na internetu, kde využívá spot od režiséra Dana Pánka s herečkou Martinou Hekerovou.
Na Divadelním náměstí v nově zrekonstruovaném Secesním paláci z 19. století se bude nacházet BMW Lounge, kde bude poprvé představena novinka v podobě BMW X1. Vystaven však bude i model BMW i7, jenž se na český trh dostane až na konci letošního roku. Dále bude připravena BMW Motorrad zóna nebo soutěž na Sim racing simulátorech o BMW M4 Cabrio na víkend. Ve spolupráci s pražskou DSC gallery vytvoří automobilka ve třetím patře paláce veřejně a zdarma dostupnou galerii moderního umění. A v neposlední řadě nabídne návštěvníkům registraci na zkušební jízdy v elektrických vozech značky.
Od Thermalu ke Smetanovým sadům
Opačným směrem od Thermalu, v ulici T. G. Masaryka naproti poště bude umístěn kavárenský stánek Stop Cafe čerpací sítě Orlen Benzina, jež festival podporuje od roku 2005. „U něj bude každý den doprovodný program se soutěží kombinující filmy a motorismus. Lidé tu budou moci prokázat své znalosti filmů, ve kterých hrají významnou roli automobily,“ přibližuje za firmu Pavel Kaidl s tím, že součástí stánku bude i instakoutek na polaroidové fotografie. Orlen Benzina je také partnerem zahajovacího koncertu pro veřejnosti.
Ve Smetanových sadech se bude nacházet Rohlík zóna, kde se bude možné najíst od snídaně po večeři z farmářských produktů a privátních značek online supermarketu, dát si míchaný drink či kávu. Pro rodiče s dětmi bude ve stanu Rohlíček zázemí, kde najdou vybavený přebalovací a kojící koutek, jídelní koutek s mikrovlnkou, ohřívačkou i sterilizátorem na lahvičky a také mnoho hraček i možností hlídání. Pro členy Rohlík Premium bude připravená Premium Lounge, kde budou probíhat nejrůznější workshopy s dodavateli i slavnými osobnostmi. Také si tu budou moci návštěvníci objednat nákup do Rohlík Pointu. Součástí aktivace je i soutěž o Festival Passy se vstupenkami na filmy či KVIFF Talks.
-stk-