Český rozhlas Radiožurnál obměňuje v rámci rozsáhlé marketingové kampaně svoji vizuální identitu. Jejím cílem je vytvořit dlouhodobý vizuální styl nejposlouchanějšího rádia v České republice a přiblížit se i k mladším posluchačům. Námět i realizace pochází z grafického studia Českého rozhlasu.
„Komunikační strategie nové identity Českého rozhlasu Radiožurnál reflektuje potřeby značky s ohledem na rozlišné cílové skupiny. Výrazným grafickým prvkem klíčového vizuálu je displej, ohnisko a fokus, které provázejí současnou dobu digitální společnosti. Metaforou tyto objekty zdůrazňují, že stanice veškeré informace přináší pod drobnohledem,“ uvedl Jiří Malina, ředitel marketingu a digitálních služeb Českého rozhlasu.
Základní narativ vizuální komunikace má podle ČRo reflektovat charakter Radiožurnálu – tedy informace v denním proudu, v detailu i v celku, lokální i globální, domácí i zahraniční, v přehledu a v souvislostech.
„Radiožurnál potřebuje univerzální a přímočarou architekturu značky. Zároveň nelze opomenout důležitý faktor identifikace posluchačů s brandem samotným. Zvolili jsme proto takovou vizuální komunikaci, která reflektuje zaměření stanice. Nový vizuální styl evokuje optický zoom, dalekohled, periskop či mikroskop, který znázorňuje detailní zaměření stanice na informace. Grafické i obsahové prvky jsou modulární jako stavebnice, takže je lze upozadit nebo naopak zvýraznit podle typu cílové skupiny,“ doplnil František Novotný z Grafického studia Českého rozhlasu.
Pro první část kampaně zachytil fotograf Benedikt Renč moderátorské osobnosti zpravodajské stanice – Lucii Výbornou, Jana Pokorného, Petra Krále, Matěje Skalického a Markétu Chaloupskou s investigativním týmem. Kampaň také poukazuje na to, že stanici lze poslouchat kdekoliv, v zaměstnání, při jízdě v autě, i při trávení volného času.
Nový vizuální styl se představí po celé České republice v marketingové kampani zahrnující outdoor, online i print. Claim Radiožurnálu „Každý den s Vámi“ zůstává i nadále neměnný.
ČRo Radiožurnál je podle aktuálních výsledků poslechovosti Radioprojekt nejposlouchanější českou rádiovou stanicí. Denně si Radiožurnál naladí 884 tisíc posluchačů a týdně 1,670 mil. posluchačů.
-mav-