Manifesto, jež v příštích měsících expanduje do Berlína a dalších německých a výhledově evropských měst, rozšiřuje svůj mezinárodní tým marketingu a komunikace. Ředitelem marketingu a sales se stal Hugo Crispim, novou PR manažerkou Klára Olivová. Dosavadní ředitelka komunikace Radka Ondráčková bude řídit mezinárodní komunikaci.
Radka Ondráčková, která je za komunikací a vývojem značky Manifesto od samotného počátku společnosti v roce 2018, nyní zastřešuje mezinárodní komunikaci, rozšíření značky do zahraničí a bude dohlížet na lokální strategie pro jednotlivá teritoria. Zodpovídá přímo CEO společnosti a nadále se bude věnovat byznysovým tématům i kreativnímu směřování a konzistenci značky. Do firmy přešla z organizace reSITE, stejně jako zakládající tým. Věnovala se také filmové distribuci v Aerofilms a spřízněné síti artových kin, kulturní diplomacii pod hlavičkou Francouzského institutu nebo tvorbě slovních značek. Je autorkou knihy pro děti Zanzibar jak vyšitý z nakladatelství Labyrint.
Na pozici ředitele marketingu a sales nastoupil v březnu v Praze žijící Portugalec Hugo Crispim. Zastoupil Šárku Fronček, jež odešla na mateřskou dovolenou. Řídí jak marketing existujícího Manifesta Anděl, tak go to market strategii pro Berlín, včetně silného digitálního, content a eventového týmu pro značku Manifesto Market i mladší značku barů Soot ze stejného portfolia. Má za sebou vedení marketingu v Codewise.com nebo v agentuře Socialbakers. Pracoval také jako digitální konzultant pro skupinu Baťa či se věnoval sociálním médiím ve společnosti 2K. Zkušenosti má také z agentury Passion Communication.
Novou PR manažerkou se od června stala Klára Olivová, jež přebírá zejména lifestylovou agendu českého Manifesta a bude se věnovat českým i zahraničním novinářům, speciálním projektům pro B2B komunikaci a story makingu. Do Manifesta přišla po dvouleté zkušenosti v PR a reklamě v Avonu. Předtím působila jako press attaché v globální značce Coty, i například v českém startupu Kulina.cz. Zkušenosti získala také ve vydavatelství Bauer Media jako produkční speciálních projektů pro časopis Harper's Bazaar, Cosmopolitan a Dolce Vita.
-stk-