Ze sociálních sítí má v Česku nejaktivnější uživatele Snapchat

středa, 8. června 2022, 07:35 Internet & Mobil, Výzkum MediaGuru

Početně malá síť Snapchat se může pyšnit nejaktivnějšími uživateli, kteří rádi přispívají. Na Facebooku jsou aktivní zejména ti starší.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Co do počtu uživatelů se ze sociálních sítí daří na českém trhu dlouhodobě nejvíce Facebooku a YouTube, které užívá shodně 89 % internetové populace. To ale neznamená, že všichni, kteří je užívají, na ně i aktivně přispívají. Z tohoto pohledu drží prvenství Snapchat. Vyplývá to z letošního průzkumu AMI Digital Index, který realizovala agentura AMI Digital ve spolupráci s výzkumnou agenturou Stem/Mark na vzorku 1003 respondentů starších 15 let. 

Která sociální síť má nejaktivnější uživatele, zdroj: AMI Digital Index.

Která sociální síť má nejaktivnější uživatele, zdroj: AMI Digital Index.

Snapchat používá v České republice jen 18 % respondentů, z nichž je více než polovině (56 %) do 30 let. Aktivně na tuto sociální síť přispívá 27 % uživatelů, přičemž nejaktivnějšími jsou mladí ve věku 15 až 29 let. Příspěvky vkládá 37 % z nich. Ve věkové skupině od 30 do 44 let je to jen 7 %. Starší uživatele síť takřka nevyužívají.

Situace Snapchatu je velmi odlišná od Facebooku, který svou uživatelskou základnou již pokrývá celou populaci. Využívá ji 94 % uživatelů ve věku 15 až 29 let, 95 % ve věku 30 až 44 let, 28 % ve věku 45 až 59 let a 29 % nad 60 let. I když nejmladší uživatelé na největší sociální síti jsou zastoupeni, přispívá jich jen 17 %. Starší uživatelé jsou znatelně aktivnější –přispívá 28 % lidí od 30 do 59 let a 29 % starších 60 let.

Instagram, jenž používá 57 % tuzemské internetové populace, je oproti Facebooku výrazně mladší. Užívá ho 89 % mladých od 15 do 29 let, 61 % uživatelů ve věku 30 až 44 let, 44 % od 45 do 59 let a 30 % starších 60 let. V tomto případě aktivita uživatelů odpovídá i jejich početnímu zastoupení – nejvíce přispívají nejmladší, činí tak 23 %, naopak nejstarší jsou aktivní nejméně (7 %).

U Pinterestu, který používá 37 % české internetové populace, je výrazný rozdíl mezi pohlavími – je na něm 53 % žen, a jen 22 % mužů. Nejoblíbenější je opět u nejmladších uživatelů ve věku 15 až 29 let (57 %). S rostoucím věkem obliba klesá: ve věkové skupině od 30 do 44 let na něm je 41 %, od 45 do 59 let 27 % a nad 60 let 22 %.

TikTok, na kterém se pohybuje v současnosti 22 % Čechů, je velmi mladý. Z nejmladší skupiny jej používá 52 % uživatelů a 17 % lidí ve věku od 30 do 44 let. U starších uživatelů se počet pohybuje kolem 10 %.

Více než v minulosti chodí dnes lidé na sociální sítě zejména za zábavou (86 %), a až poté kvůli kontaktu s přáteli (85 %) či je berou jako zdroj informací (77 %).

V Česku stále kralují Facebook a YouTube, čtvrtý je Pinterest

čtvrtek 2. června 2022

-stk-