Packeta Slovensko, člen Packeta Group, spustila na slovenském trhu službu minutového doručení, díky které zákazníci sledují zásilku v reálném čase a znají přesnou dobu jejího doručení. Packeta tím reaguje na požadavky zákazníků, kteří v průzkumu společnosti uvedli, že jim nejvíce vadí nepřesný čas doručení zásilek. Packeta Group plánuje možné rozšíření také do dalších zemí, včetně České republiky.
Minutové doručení umožňuje zákazníkům sledovat přesný čas doručení jejich zásilek. „Služba funguje podobně jako aplikace pro taxislužby. I u nás zákazník vidí, kde se vůz nachází a kdy k němu přijede,“ vysvětluje Alexander Jančo, výkonný ředitel Packety na Slovensku. Packeta si rovněž zakládá na dopadech na životní prostředí, a proto chce zavedením této služby zvýšit pravděpodobnost doručení na první pokus. „Cílem nové služby je nejen usnadnit doručení zásilek zákazníkům, ale také zvýšit pravděpodobnost doručení zboží na první pokus. Tím se sníží uhlíková stopa, která by byla jinak vyprodukována při opakovaném doručování,“ dodává Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a CEO skupiny Packeta.
Zavedení minutového doručení předcházel kvantitativní průzkum Packety mezi slovenskými zákazníky. Do šetření bylo zahrnuto tisíc respondentů, z nichž 40 % uvedlo, že není spokojeno s tím, že znají čas příchodu kurýra pouze orientačně. Více než polovina také uvedla, že vymezení přesného času doručení považuje za důležitou informaci při zvažování svého nákupu na internetu. „Průzkum jednoznačně ukázal, že doručení zásilky kurýrem má svá slabá místa. V Packetě se snažíme dlouhodobě přinášet svobodu našim zákazníkům, proto jsme čekání na kurýra eliminovali,“ vysvětluje Alexander Jančo.
Dle slov Simony Kijonkové se v případě osvědčení minutového doručení na Slovensku rozšíří tato služba také v dalších zemích, mezi kterými je také Česká republika.
-tšl-