Reklamní výnosy YouTube zpomalily, zůstaly ale v růstu
Výnosy YouTube se ve druhém čtvrtletí kvůli silnému loňskému druhému kvartálu zpomalily. Objevili se ale i inzerenti, kteří z obav v reklamní aktivitě polevili.
Reklamní výnosy videoserveru YouTube dosáhly ve druhém letošním čtvrtletí výše 7,34 mld. USD a meziročně se navýšily o 5 %. Oproti vývoji ve stejném období před rokem jde o výrazné zpomalení růstu. V loňském druhém kvartále reklama na YouTube meziročně vyrostla o více než 80 %. Vyplývá to z oznámených výsledků společnosti za 2Q/2022, které v úterý zveřejnila.
Důvodem zpomalení je podle managementu mateřské společnosti Alphabet fakt, že právě loňský druhý kvartál byl pro firmu extrémně silný, když profitovala z oživení reklamní aktivity po covidovém období. Právě silný druhý kvartál teď přináší do srovnání s letošními kvartálními výsledky rozdíly. Na druhou stranu i YouTube registroval, že se ve druhém čtvrtletí někteří inzerenti v důsledku nejistého výhledu stáhli.
Výnosy vlastníka Googlu a YouTube celkově ve druhém čtvrtletí 2022 představovaly 69,7 mld. USD, což bylo meziročně o 13 % víc. Reklamní výnosy meziročně rostly o 11 % a na celkových výnosech se podílely z 81 %. Přestože výnosy z některých divizí společnosti Alphabet zůstaly za očekáváním trhu, např. Google Cloud nebo zmiňovaný YouTube, Googlu se podařilo zůstat v růstu. To je rozdíl oproti Twitteru, jehož výnosy meziročně klesly o 1 %. Vlastník sociální sítě Snapchat pak ve druhém čtvrtletí vykázal 13% růst výnosů, ale zůstal za očekáváním a samotná provozující firma Snap mluvila o zklamání z vývoje ve druhém čtvrtletí.
Vedení Alphabetu v konferenčním hovoru po oznámených výsledcích uvedlo, že krátká videa YouTube Shorts sleduje po dvou letech od uvedení měsíčně 1,5 mld. přihlášených uživatelů, přičemž počet denních zhlédnutí přesahuje 30 miliard. YouTube TV pak eviduje 5 mil. předplatitelů (včetně zkušebních předplatných). Youtube si díky svému zásahu hodně slibuje, že se mu podaří přilákat klasické televizní zadavatele reklamy, které vábí na „vysoký inkrementální zásah" a také věří v propojení živého vysílání a nákupní zkušenosti (live-shopping).
-mav-