Deníky beze změn, nejčtenější jsou Blesk, MF Dnes a Deník

čtvrtek, 11. srpna 2022, 11:15 Tisk MediaGuru

Nová data výzkumu čtenosti Media projektu potvrzují, že nejčtenějšími českými tištěnými deníkovými tituly jsou Blesk, MF Dnes a regionální Deník.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Čtenost tuzemských deníků v české populaci 12-79 let představuje 53 %, což je téměř srovnatelný počet jako v posledním měřeném období (-1 pb.). V průměru každé vydání deníků čte 2 mil. osob a toto číslo se oproti minulým výsledkům nemění. Ukazují to nová data výzkumu čtenosti Media projektu, která se vztahují na období 3. čtvrtletí 2021 až 2. čtvrtletí 2022. Společně se suplementy pak čtenost deníků v delším období dosahuje 60 % populace. Jde rovněž o stejný výsledek jako na jaře.

Ani vývoj čtenosti mezi jednotlivými tituly nezaznamenal významné posuny. Nejčtenějším celostátním deníkem je stále Blesk, následují MF Dnes a Sport. Mezi třetím Sportem a pátým Právem jsou pak jen velmi minimální odstupy. V nových datech si Aha! prohodilo pořadí s Právem, rozdíl je ale pouze pět tisíc čtenářů, což je statisticky nevýznamné.

Regionální deníky Deník dosahují souhrnné čtenosti 414 tisíc čtenářů. Své pozice drží také bezplatné deníky Metro a E15.

Čtenost celostátních deníků na vydání (tis. osob)

celostátní deníky 3Q/21-2Q/22 2Q/21-1Q/22 kvartální změna (%)
Blesk 676 684 -1,2
MF Dnes 434 439 -1,1
Sport 183 189 -3,2
Aha! 172 174 -1,1
Právo 167 177 -5,6
Lidové noviny 156 157 -0,6
Hospodářské noviny 136 135 0,7

Čtenost regionálních deníků na vydání (tis. osob)

regionální deníky 3Q/21-2Q/22 2Q/21-1Q/22 kvartální změna (%)
Deník celkem 414 428 -3,3

Čtenost bezplatných deníků na vydání (tis. osob)

bezplatné deníky 3Q/21-2Q/22 2Q/21-1Q/22 kvartální změna (%)
Metro 353 351 0,6
E15 65 67 -3,0

Zdroj: Media projekt, 3Q/2021+2Q/2022, Unie vydavatelů, ASMEA, Median, Stem/Mark

Pozn.: Vzhledem k metodickým změnám nezveřejňujeme meziroční srovnání, srovnatelná data za toto období nejsou k dispozici. 

Celkově čte tištěná média podle nových dat 82 % populace ve věku 12 až 79 let. Toto číslo se ve srovnání s předešlým měřeným obdobím téměř nemění (-1 pb.). Deníky a jejich suplementy čte zmíněných 60 % populace a čtenost časopisů dosahuje 75 %, což je absolutně 6,6 mil. osob. 

Nová data: Nejčtenější časopisy udržely své pozice

pátek 12. srpna 2022
Celkový zásah tištěných médií (%), zdroj: Media projekt, 3Q/2021+2Q/2022, Unie vydavatelů, ASMEA, Median, Stem/Mark

Celkový zásah tištěných médií (%), zdroj: Media projekt, 3Q/2021+2Q/2022, Unie vydavatelů, ASMEA, Median, Stem/Mark

Připomínáme, že výzkum Media projekt prošel letos na jaře změnou metodiky a nově se data nevykazují za tzv. klouzavá pololetí, ale zveřejňují se roční data, a to tak, že se spojí tři staré kvartály a jeden kvartál je plovoucí. Velikost vzorku je 12 500 respondentů. Více o změnách metodiky se můžete dočíst v textu níže. 

Media projekt hlásí největší změny v metodice za 15 let

čtvrtek 19. května 2022

-mav-