Deníky beze změn, nejčtenější jsou Blesk, MF Dnes a Deník
Nová data výzkumu čtenosti Media projektu potvrzují, že nejčtenějšími českými tištěnými deníkovými tituly jsou Blesk, MF Dnes a regionální Deník.
Čtenost tuzemských deníků v české populaci 12-79 let představuje 53 %, což je téměř srovnatelný počet jako v posledním měřeném období (-1 pb.). V průměru každé vydání deníků čte 2 mil. osob a toto číslo se oproti minulým výsledkům nemění. Ukazují to nová data výzkumu čtenosti Media projektu, která se vztahují na období 3. čtvrtletí 2021 až 2. čtvrtletí 2022. Společně se suplementy pak čtenost deníků v delším období dosahuje 60 % populace. Jde rovněž o stejný výsledek jako na jaře.
Ani vývoj čtenosti mezi jednotlivými tituly nezaznamenal významné posuny. Nejčtenějším celostátním deníkem je stále Blesk, následují MF Dnes a Sport. Mezi třetím Sportem a pátým Právem jsou pak jen velmi minimální odstupy. V nových datech si Aha! prohodilo pořadí s Právem, rozdíl je ale pouze pět tisíc čtenářů, což je statisticky nevýznamné.
Regionální deníky Deník dosahují souhrnné čtenosti 414 tisíc čtenářů. Své pozice drží také bezplatné deníky Metro a E15.
Čtenost celostátních deníků na vydání (tis. osob)
celostátní deníky | 3Q/21-2Q/22 | 2Q/21-1Q/22 | kvartální změna (%) |
Blesk | 676 | 684 | -1,2 |
MF Dnes | 434 | 439 | -1,1 |
Sport | 183 | 189 | -3,2 |
Aha! | 172 | 174 | -1,1 |
Právo | 167 | 177 | -5,6 |
Lidové noviny | 156 | 157 | -0,6 |
Hospodářské noviny | 136 | 135 | 0,7 |
Čtenost regionálních deníků na vydání (tis. osob)
regionální deníky | 3Q/21-2Q/22 | 2Q/21-1Q/22 | kvartální změna (%) |
Deník celkem | 414 | 428 | -3,3 |
Čtenost bezplatných deníků na vydání (tis. osob)
bezplatné deníky | 3Q/21-2Q/22 | 2Q/21-1Q/22 | kvartální změna (%) |
Metro | 353 | 351 | 0,6 |
E15 | 65 | 67 | -3,0 |
Celkově čte tištěná média podle nových dat 82 % populace ve věku 12 až 79 let. Toto číslo se ve srovnání s předešlým měřeným obdobím téměř nemění (-1 pb.). Deníky a jejich suplementy čte zmíněných 60 % populace a čtenost časopisů dosahuje 75 %, což je absolutně 6,6 mil. osob.
Připomínáme, že výzkum Media projekt prošel letos na jaře změnou metodiky a nově se data nevykazují za tzv. klouzavá pololetí, ale zveřejňují se roční data, a to tak, že se spojí tři staré kvartály a jeden kvartál je plovoucí. Velikost vzorku je 12 500 respondentů. Více o změnách metodiky se můžete dočíst v textu níže.
-mav-