Společnost Rewild, se svými e-shopy s dárky Manboxeo.cz, Manboxeo.sk, Wowboxeo.de a Wowboxeo.at, navýšila loni svůj meziroční obrat o 37,8 % na celkových 259 milionů korun. Od založení v roce 2013 se tak firmě zakladatele Lukáše Legáta daří kontinuálně růst. Ročně nyní prodá přes 120 tiscí kusů dárkových boxů – dřevěných beden s páčidlem, truhel se zámečkem, cihel s kladivem a dalších. V marketingu přitom sází kromě digitální komunikace především na zákaznickou zkušenost se značkou.
„Období covidu bylo pro prodejce dárků velkou výzvou. My jsme té doby naplno využili a náš byznys rozšířili,“ říká zakladatel a majitel firmy Lukáš Legát. „Specializujeme se na dárky s přidanou hodnotou zážitku, prémiovou kvalitou, s co největší možností personalizace a na trhu ojedinělé produkty. Jsou vhodné pro rodinné oslavy nebo svatby, které nebylo v posledních dvou letech možné normálně pořádat. I přesto se nám podařilo v roce 2021 udržet provozní zisk 17 milionů korun a náš obrat narostl téměř o 40 %,“ dodává.
Základem marketingu jsou spokojené recenze
Od svého počátku si Manboxeo zakládá na „perfektní zákaznické zkušenosti se značkou“. „Do jakéhokoliv dárku se snažíme vložit důvtip, který je nám vlastní. Důkazem toho, že to děláme dobře, jsou nám spokojené zákaznické recenze na všech platformách, jako je Heureka.cz nebo Zboží.cz. To je základ, o který se značka opírá,“ popisuje Štěpán Adamec, vedoucí komunikace Manboxeo.
Navíc přichází značka v průběhu roku se sezónními nebo jinými akcemi na podporu prodeje. „Například na letošního Valentýna jsme speciálně vyvinuli dárkové balení, které jsme pojmenovali Loveboxeo a valentýnskou nabídku postavili na něm. Jedná se o designovou kartonovou krabici ve tvaru srdce, kterou si zákazník může vybrat s obsahem podle toho, co má jeho drahá polovička ráda. Navíc jsme dali zákazníkům možnost do víka vložit vlastní fotografii. Chtěli jsme zákazníkům na Manboxeo.cz nabídnout levnější alternativu dárkového boxu, který bude mít stále zajímavou přidanou hodnotu a prémiový obsah. Výsledkem byla tak silná zpětná vazba ze strany zákazníků, že jsme následně Loveboxeo zařadili do stálé nabídky na našem e-shopu,“ přibližuje Adamec.
V komunikaci sází Manboxeo na digitální marketing, zejména na Facebook, Instagram, display reklamu, vyhledávání na Googlu či e-mailing. Loni využila značka také rádio, billboardy u silnic či plakáty v metru. „V roce 2022 se zaměřujeme primárně na rozšiřování nabídky o další originální produkty, a tím si do budoucna chceme otevřít dveře k rozšíření marketingového mixu o další kanály,“ předesílá Štěpán Adamec.
Letos vstupuje Manboxeo do Maďarska
Zatímco na českém a slovenském trhu marketing značky funguje poměrně podobně, v Německu, kde působí pod značkou Wowboxeo.de, je odlišný. „E-commerce v Německu je specifická tím, že lidé jsou tam zvyklí hodně nakupovat přes Amazon. Mnohem více si daný e-shop před nákupem prověřují, takže je potřeba v nich vzbudit důvěru, že u vás mohou bezproblémově nakoupit. Zároveň jim musíte nabídnout platební metody, které jsou zvyklí používat,“ vysvětluje Adamec s tím, že PayPal je naprostou nezbytností. Byť jsou náklady na reklamu v Německu vyšší, jedná se o významný trh, kde jen minulý rok firma prodala 20000 dárkových beden. Kromě toho působí také v Rakousku a nyní vstupuje do Maďarska.
Svou nabídkou cílí Manboxeo na všechny, kdo shání originální dárek, ať už na Vánoce, Valentýna, nebo k narozeninám. Historicky byla značka zaměřena na dárky pro muže, proto se komunikačně soustředila především na ženy, které je kupovaly pro své partnery či blízké. Nyní se však s rozšiřováním nabídky poměry vyrovnávají. Nejširší věkovou skupinou jsou pro značku mladí lidé mezi 25 a 34 lety. Zájem mají ale i firmy, kterým Manboxeo nabízí i možnost brandingu na přání, obsah beden na míru a nově i levnější kartonové dárkové boxy.
Novinkou v portfoliu bude i personalizace
Ze všech typů dárkových boxů jsou v Manboxeo stále nejprodávanější bedny s páčidlem. Největší oblibě se těší bedny s delikatesami. „Ty obsahují kvalitní a chutné pochutiny, které jinde než u nás zákazníci nekoupí – dovážíme je z celého světa, ale některé dokonce i vyrábíme pod vlastní značkou Mr.HomeMade,“ odkrývá Adamec. Dále se daří truhlám se zámečkem Damboxeo, které se nepáčí, ale k jejich otevření je nutné vyluštit šifru s kódem zámečku nebo použít přiloženou pilku. „Dá se to tedy zobecnit tak, že lidé u nás hledají hlavně dárky, které přináší zábavu už při samotném rozbalování,“ shrnuje Adamec.
Své portfolio Manboxeo neustále rozšiřuje, tento rok například přidává možnosti personalizace. „Letos chceme do portfolia mimo jiné postupně zařazovat personalizované, tedy potištěné nebo gravírované dárky. Proto jsme zainvestovali do nákupu nejmodernějších technologií pro potisk, gravírování nebo laserování různých materiálů, jako je dřevo, textil, sklo, kov, kůže, ale i kámen. Chceme se tak stát jediným e-shopem, který takto široké možnosti personalizace nabídne na jednom místě,“ říká Lukáš Legát. První vlaštovkou jsou v nabídce dřevěné brýle s možností vlastního gravírování, ještě letos bude spuštěna možnost potisku textilu, který si bude moct člověk přes online rozhraní sám navrhnout a do druhého dne mu přijde domů.
Právě krátká doba dodání je podle Legáta klíčová. „Pokud někomu kupujete dárek, je nutné, aby vám přišel včas a v pořádku. Na tom si zakládáme a standardně naše zboží dodáváme do druhého dne po celém Česku i Slovensku. Zákazníci kvalitu našich služeb oceňují, což dokládá mimo jiné i cena spotřebitelů Heureka ShopRoku, kterou jsme loni získali,“ doplňuje.
-stk-