Nová data: Nejčtenější časopisy udržely své pozice
Ani mezi časopisy nejsou významné změny ve čtenosti ve srovnání s jarními výsledky, ukazují nová data výzkumu Media projekt.
![Zdroj: Unie vydavatelů](https://mediagurucdneu.azureedge.net/media/21901/casopisy_unie-vydavatelu_2.jpeg)
Zdroj: Unie vydavatelů
Souhrnná čtenost časopisů ve druhém letošním čtvrtletí a za období tří předcházejících čtvrtletí dosahovala celkem 6,6 mil. lidí v české populaci ve věku 12-79 let (75 %), což bylo o 1,5 % méně než v předešlém měřením období. Data výzkumu čtenosti Media projekt tak ukazují na stabilní vývoj čtenosti tuzemských magazínů. Konkrétně se vztahují k období od 1.7. 2021 do 30.6. 2022. Čtenářsky nejsilnějšími kategoriemi zůstávají časopisy společenské, časopisy s TV programem a časopisy pro ženy.
V jednotlivých žánrových kategoriích časopisů došlo k přesunům titulů, což ovlivnilo celkovou čtenost kategorie. Například do programových časopisů byl zařazen i magazín TV pohoda (na jaře zakoupen VLM a dosud vykazován jen mezi suplementy). Z měření vypadl Nedělní Sport, jehož vydávání bylo ukončeno, což zase ovlivnilo kategorii sportovních časopisů. Absentují také data o magazínu Formen, který v měření Media projektu reprezentoval skupinu lifestylových časopisů pro muže.
Ve vedení jednotlivých kategoriích nedošlo ke změnám. Mezikvartální srovnání a čtenost jednotlivých časopisů uvádíme v tabulce níže. Vzhledem ke změnám metodiky nezveřejňujeme meziroční srovnání.
![Zdroj: Media projekt, 3Q/2021+2Q/2022, Unie vydavatelů, ASMEA, Median, Stem/Mark](https://mediagurucdneu.azureedge.net/media/21885/casopisy-q2_2022.png)
Zdroj: Media projekt, 3Q/2021+2Q/2022, Unie vydavatelů, ASMEA, Median, Stem/Mark
-mav-