Podařený marketing přitahuje na Helfštýn více návštěvníků

sobota, 20. srpna 2022, 08:40 Marketing MediaGuru

Zdařilý marketing a také odvážná architektura paláce na hradě Helfštýn přitahuje více návštěvníků. Kromě fanoušků na sítích získala nová podoba hradu také řadu významných ocenění.

Rekonstrukce Helfštýna, zdroj: Helfštýn, autor fotografie: Boys Play Nice

Rekonstrukce Helfštýna, zdroj: Helfštýn, autor fotografie: Boys Play Nice

Rekonstrukce paláce na hradě Helfštýn přitahuje návštěvníky nejen z Česka. Za svoji novou podobu navíc hrad získal řadu ocenění. Proměny si všímají také světová média. Novou identitu prezentují zástupci hradu offline i online. Aktivita se zvedla hlavně na sociálních sítích, kde je využíván influencer marketing a spolupráce formou collab. Nové prostory využívají hlavně fotografové a videotvůrci.

 „O úspěchu marketingu můžeme hovořit s ohledem na rostoucí návštěvnost hradu, rozrůstající se fanouškovskou základnu na sociálních sítích, zájem o akce lokalizované do prostor paláce, ale také s ohledem na ohlas veřejnosti, odborníků z různých oborů protínající tematiku paláce i renomovaných porot architektonických a muzejních soutěží,“ vysvětluje Eva Lehnertová, pracovnice vztahů s veřejností pro hrad Helfštýn. V loňském roce byla po třinácti letech dokonce pokořena návštěvnost hradu 100 tisíc osob.

Za úspěšným marketingem stojí aktivita na sociálních sítích, kde první reels video vidělo přes 76 tisíc fanoušků. „V rámci sociálních sítí je využíván influencer marketing a spolupráce s dalšími účty například formou collab,“ doplňuje Eva Lehnretová. Kromě Instagramu a Facebooku k propagaci využívají také YouTube s vlastním kanálem. Helfštýn mohou ve svých mobilech vidět také uživatelé cestovatelské aplikace Loxper. V offline podobě se s hradem či samotným palácem mohou lidé setkat například na billboardech, LCD monitorech v autobusech Kidsok nebo ve vlacích Českých drah.

Jelikož je hrad Helfštýn kulturní památkou, tak se opravené prostory nepronajímají pro komerční účely. „Jedinou výjimkou jsou svatební obřady, ty na Helfštýně probíhají od dubna do října maximálně třikrát do měsíce,“ dodává Eva Lehnertová. Prostory paláce využívají hlavně fotografové nebo také videotrvůrci. V prostorách paláce nafotila snímky například módní návrhářka Sandra Švédová.

Oprava paláce na hradě Helfštýn trvala od podzimu 2017 do léta 2020 a realizovalo ji sdružení Hochtief a Archatt památky. „Cílem projektu nebyla dostavba hradu, ale především ochrana torza, tedy zajištění jeho stability, bezpečnosti a prodloužení životaschopnosti. Nová vrstva 21. století je kontrastní a jasně odlišitelná od ostatních, snahou nebylo, aby splynula s původními částmi,“ přibližuje dále Eva Lehnretová. Autorem projektu je Miroslav PospíšilAteliéru-R. Mezi jejich další projekty patří například Národní sportovní centrum v Prostějově, Aplikační centrum Baluo nebo Resort Hodolany.

Nová podoba paláce získala také řadu významných ocenění, mezi které patří například Česká cena za architekturu 2021, Stavba roku 2021, Dezeen Awards 2021, Cena Rudolfa Eitelbergera nebo Gloria musaealis 2020.

-tšl-