PPA Ranking: PHD a Knowlimits měly nejvyšší podíl na investicích do TV

pondělí, 8. srpna 2022, 07:25 TV, Reklama MediaGuru

Mediální agentury PHD a Knowlimits dosáhly podle PPA Rankingu v prvním pololetí 2022 nejvyššího podílu na čistých investicích do televizní reklamy.

Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

Mediální agentury PHD (Omnicom Media Group) a Knowlimits (nezávislá) dosáhly v prvním letošním pololetí nejvyššího podílu, který vyjadřuje postavení jednotlivých agentur na čistých investicích ze spotové televizní reklamy. Data vycházejí ze srovnání PPA Ranking, který poskytuje společnost Media Strategy. Vztahují se k období 1.1. až 30.6. 2022.

Podíl PHD na čistých investicích do TV reklamy představoval ve zmíněném období 14,1 %, podíl agentury Knowlimits 9,9 %. Do největší pětky se ještě zařadily Médea (9,6 %), Mediacom s 8,7 % (GroupM) a OMD s 8,2 % (Omnicom Media Group).

TV PPA Ranking, podíl mediálních agentur, leden až červen 2022, zdroj: Media Strategy

TV PPA Ranking, podíl mediálních agentur, leden až červen 2022, zdroj: Media Strategy

TV PPA Ranking, podíl sítí mediálních agentur, leden až červen 2022, zdroj: Media Strategy

TV PPA Ranking, podíl sítí mediálních agentur, leden až červen 2022, zdroj: Media Strategy

V podílu investic do televizní reklamy počítaném podle sítí mediálních agentur má největší podíl Omnicom Media Group (22,6 % v prvním pololetí 2022) před GroupM (20,1 %) a Publicis Media (11 %).

V zásadě jde o agentury i agenturní sítě, které se objevují mezi nejsilnějšími z pohledu klientských objemů podle měření COMvergence i Recma.

PPA Ranking je počítán na základě počtu klientských GRPs podle monitoringu Nielsen Admosphere. Z TV Price Pool Auditu se vypočítají průměrné clusterové ceny (NN CPP30“), které by klienti za danou výši GRPs měli zaplatit. Tím se získá jejich odhadovaný rozpočet a přiřadí se k agenturám a k agenturním sítím. Poté se vyjádří jejich podíl.

Data (stejně jako TV Price Pool Audit) publikuje společnost Media Strategy třikrát ročně, a to za období leden až červen, leden až říjen a leden až prosinec.

COMvergence: Na čele mediálek Knowlimits, v sítích Omnicom a GroupM

pondělí 11. července 2022

Knowlimits, PHD, OMD a Médea na čele v novém žebříčku Recma

středa 20. července 2022

-mav-

Pozn.: Server MediaGuru.cz provozuje mediální agentura PHD, která je součástí Omnicom Media Group.