Sportovní kluby zahajují kampaně k náborům na nový školní rok, zájem dětí je údajně velký. Mládežnické kategorie stále představují pro kluby klíčovou kategorii. „Spíše než s nedostatkem dětí se potýkáme s nedostatkem kapacit pro tréninky a utkání mládeže. Často musí docházet ke zkracování tréninkových jednotek, aby se všechny týmy vešly do určených hodin sportovním zařízením. Podle našich dat ani po covidu neklesla členská základna v mládeži,“ vysvětluje Martin Peterka, marketing director CZ Basketball.
Mládež má pro většinu sportovních klubů nejvyšší prioritu, proto se snaží poskytnout prostor k rozvoji a pořádat každoroční nábor nových dětí. „Klub zejména v posledních letech dělá maximum pro to, aby hráči v mládeži měli vše potřebné pro svůj rozvoj a už od nejmenších kategorií se u dětí snažíme budovat lásku a vztah ke sportu jako takovému a také ke Slavii. Jednou i z těch nejmenších kluků, kteří na nábor v šesti letech přijdou, mohou být klíčový hráči A-týmu,“ říká ředitel marketingu a PR SK Slavia Praha Michal Býček.
Sportovní kluby se s nedostatkem mládeže ve sportu nepotýkají. Jedním z mnoha důvodů je také systematická a dlouhodobá práce sportovních klubů, aby přiměly děti k pozitivnímu přístupu ke sportu. „Práce s dětmi a mládeží je pro Český atletický svaz velmi důležitá a klíčová. Intenzivně se jí věnujeme v projektech zastřešených Pohybovou gramotností s Českým atletickým svazem. Kromě dětí a mladistvých se zaměřujeme také na pohyb rodin,“ dodává Nikol Pazderová, vedoucí oddělení komunikace a marketingu Českého atletického svazu.
Český atletický svaz komunikaci a propagaci náborů nových dětí realizuje prostřednictvím dlouhodobých projektů Atletika pro děti a Jsem atlet. „V rámci těchto projektů dlouhodobě spolupracujeme s jednotlivými kluby a oddíly ČAS, které dané nábory realizují,“ doplňuje Nikol Pazderová.
Mládež hraje hlavní roli také v českém basketbalu. „Výbor České basketbalové federace má už ve svém třetím období v řadě mládež jako svou prioritu. Každoročně se daří navyšovat prostředky, které míří do mládežnického basketbalu,“ vysvětluje Martin Peterka. Letošní kampaně k náborům vztahoval CZ Basketball k EuroBasketu, který se bude konat v září v Praze, a komunikační kampani Jsem IN.
Také Martin Lísal, tiskový mluvčí klubu FC Zbrojovka Brno, poznamenal, že mládež představuje pro klub důležitou kategorii. „Zbrojovka je dlouhodobě klubem, který se opírá o kvalitní mládež, například v posledním utkání v Olomouci byli v základní sestavě čtyři odchovanci klubu. Mládež je tedy určitě jednou z priorit.“
-tšl-