Texty s emoji v online reklamě tolik netáhnou
Většinu respondentů text online reklamy, který obsahuje emoji, nezaujme. Ukazuje to výzkum od Digitaal.cz.
Známost značky a cena jsou důležitými faktory ovlivňujícími nákupy na internetu. Uvedlo to více než šest z deseti dotázaných v průzkumu převážně mezi seniorními pracovníky z řad marketingových manažerů a podnikatelů, který provedla komunikační agentura Digitaal.cz.
Z výzkumu dále vyplynulo, že texty reklamních sdělení by měly být spíš kratší – 51 % dotázaných uvedlo, že čte texty u reklam pouze maximálně tři řádky a 16 % lidí uvedlo, že texty nad bannery nečte vůbec. Nejdůležitější obchodní sdělení je tak vhodné umístit do banneru, případně do headlinu odkazu.
Doprovodný text nad bannery (např. u sociálních sítí) čte jen minoritní skupina lidí. Pokud text obsahuje emoji (smajlíky), necelých 12 % dotázaných takový text zcela odradí a 52 % lidí text s emoji nezaujme.
Pozornost uživatelů pak v online reklamě nejvíce přitáhne profesionální fotografie produktu (66,7 %), vtipná fotografie ve spojení s produktem a viditelná cena produktu.
Z pohledu typů obsahu nejvíce zaujme statická fotografie nebo statický banner (50 %). 30 % zaujme video a 18 % zaujmou animace. Remarketing pak zcela odrazuje 73 % lidí.
Průzkumu se zúčastnilo celkem 201 lidí, z čehož 61 % je ve věku 25-54 let. 61 % z celkových 201 respondentů uvedlo, že má vysokoškolské vzdělání a 48,8 % jsou podnikatelé nebo manažeři.
-mav-