Televizní stanice ČT24, ČT1, TV Nova i CNN Prima News odvysílají v pondělí 19. září přímý přenos z pohřbu královny Alžběty II. Speciální vysílání obsáhne na uvedených stanicích podstatnou část pondělního dne. Poslední rozloučení se koná v Londýně za účasti řady světových státníků a osobností.
Speciální vysílání v den pohřbu zesnulé britské panovnice začíná na ČT24 od 5:59 a potrvá do 16:00., kdy se po zprávách vrátí opět v 16:30 a bude se vysílat až do 19:00. Ruší se tak mj. pořady Studio 6, AZ kvíz či Sama doma. Ze studia v Praze se přihlásí Martin Řezníček, z britské metropole Michal Kubal spolu s Lukášem Dolanským a Bohumilem Vostalem. Přenos z rozloučení s královnou nabídne i hlavní kanál ČT1, a to od 5:59 do 14:00, kdy naváže filmem z roku 2005 Královna.
Svůj pondělní program významně upravila i komerční TV Nova, a to na svém hlavním kanále. Vysílání z pohřbu Alžběty II. začne v 11:00 a skončí zhruba v 17:00, diváky provedou Martina Nášelová a Michal Kratochvíl. Do studia si budou zvát hosty Lucie Borhyová a Rey Koranteng. V pondělí od 8:00 bude až do zahájení přímého přenosu navíc probíhat speciální vysílání na portálu TN Live, které opět naváže po páté hodině. Moderovat budou Veronika Petruchová a Martin Čermák.
Na zpravodajském kanále skupiny Prima, CNN Prima News, začne speciální vysílání v pondělí od 9:30. Naplánované je až do 18:00. V hlavním večerním čase od 20:15 pak CNN Prima nabídne dokument Navždy královnou: Alžběta II, který přinese pohled na život královny očima reportérů americké CNN.
Britská média stahují reklamu
Přenos z královnina pohřbu je jasnou zpravodajskou událostí pro britská média, která navíc podobně jako po oznámení úmrtí královny Alžběty II. stáhnou i v den jejího pohřbu reklamní sdělení. Například televizní stanice ITV nezařadila od úmrtí královny do svého zpravodajského vysílání žádné reklamní breaky. Další komerční televize, například Channel 4, Channel 5 nebo Sky News, nebudou v pondělí 19. září vysílat reklamy. Veřejnoprávní BBC ze zákona reklamu nevysílá.
Také vydavatelé deníků a provozovatelé reklamních outdoorových ploch, včetně těch největších jako na londýnském Piccadilly, se v den pohřbu zdrží inzerce. Vlastník deníků Daily Mail a Metro zveřejní jen inzertní sdělení s poctou královně. Největší rádiová skupina Bauer Media nebude v pondělí vysílat reklamní spoty a podobně se zachovají i někteří provozovatelé internetových stránek a sociálních sítí.
K uctění památky královny Alžběty II. se připojí i řada značek operujících ve Velké Británii. Například největší řetězce jako Sainsbury’s, Tesco, Aldi, Lidl, Waitrose nebo obchodní domy Primark či John Lewis a další v pondělí neotevřou.
-mav-