Se startem podzimní televizní sezóny obsadili především hlavní komerční hráči i veřejné prostory, aby upozornili zejména na své novinky v podzimním vysílání. Kampaně se vedou napříč různými mediálními nosiči, přičemž televize velmi spoléhají na svůj primární a hlavní kanál – televizní obrazovku. Vedle toho se ale četně využívají i outdoorové plochy, internet, sociální sítě, tištěná i rádiová reklama a další formáty.
Například televize Nova vsadila na komplexní 360stupňovou kampaň, kde vedle stěžejní TV využívá OOH, rádio, sociální sítě včetně influencerů, digitální plochy a print. Zapojila také několik kreativních formátů v rámci HbbTV a pro některé formáty uvedla i vlastní aplikace. Do boje o diváka zapojila i výlep v tunelu pražského metra ve stanici Můstek, kde dosud propagovala svou videoplatformu Voyo. Tu od těchto dnů vystřídala podpora pro podzimní programové schéma na čele s hlavními podzimními pořady: Specialisté, MasterChef, Pan Profesor nebo Policie Modrava. Na ukázky se můžete podívat v galerii níže.
Podzimní kampaň konkurenční TV Prima se nese pod sloganem #zivotzalitysluncem. Postavena je rovněž na ústředních novinkách podzimního vysílání: seriálech Pálava, Hořký svět a zábavné show Můj muž to dokáže. Pořady jsou promovány prostřednictvím jejich hlavních hereckých tváří. Kampaň vytvořila Prima „inhouse“ ve spolupráci s audiovizuálním studiem Department.
Rozsáhlou kampaň lze vidět napříč všemi mediatypy, především na TV kanálech skupiny Prima, na afinitních webech, rádiových stanicích i ve vybraných denících a TV guidech. „Vůbec poprvé využila Prima prémiový printový formát v rámci deníku Právo. Na čtyřech stranách obálky čtenářům postupně představuje všechny tři pořady. V Blesku zase skupina vsadila na exkluzivní spolupráci v podobě desetidílného seriálu. Před startem sezóny vyšla v tomto deníku i speciální TV Mánie věnovaná podzimním novinkám,“ uvedl Aleš Pýcha, marketingový ředitel skupiny Prima.
Kampaň v outdooru pak běží podél všech hlavních silničních tahů v republice i na vybraných železničních stanicích. Pražané se mohou s kampaní setkávat v síti CLV nosičů včetně digitální podoby. V krajských městech kampaň doplňují LED billboardy a podpora probíhá i pomocí nových staničních ID.
„Masivní poutání pořadů běží také na sociálních sítích, kde Prima promuje obsah stejným propojujícím hashtagem ,#zivotzalitysluncem‘ na platformách Facebook, Instagram, TikTok a LinkedIn. Mezi příspěvky jsou statické grafiky, originální giphy a video formáty na výšku. Povědomí o seriálech Prima zvyšuje i pomocí spolupráce s influencery, kteří novinky promují na svých instastories. Nové pořady i tváře jsou představovány i v livestreamech na Instagramu Prima nebo Prima Cool,“ dodává Pýcha.
Součástí kampaně je i píseň Carpe diem, kterou složil držitel ceny Český slavík Marek Ztracený k seriálu Pálava. Klip, který zpěvák zveřejnil exkluzivně na svém kanálu, se hned zařadil mezi top hudební trendy na této platformě.
Česká televize začíná se svými kampaněmi na podporu podzimního vysílání zpravidla v polovině srpna. Placenou inzerci ale nerealizuje, využívá spíš bartery. V kampani rovněž podporuje především své nové pořady. V letošním případě je to nová, v pořadí řada seriálu Případy 1. oddělení, která poutá na sledování pomocí sloganu „Stará parta, nové případy“ a pak minisérie Jana Hřebejka Pozadí událostí. Oba zmíněné pořady se poprvé objeví ve vysílání až v týdnu od 5. září 2022. K podpoře využívá plakáty či trailery.
-mav-