YouTube uvažuje o krátkých videích pro děti
V konkurenčním boji s TikTokem chce YouTube přidat formát krátkých videí do své aplikace pro děti.
YouTube uvažuje o přidání formátu krátkých videí do své aplikace YouTube Kids. Chce tak bojovat s konkurenčním TikTokem, jenž si na krátkých videích zakládá.
Podle serveru Business Insider již společnost Google řekla tvůrcům dětského obsahu, aby začali promýšlet videa s krátkou stopáží. Právě tento formát s názvem Shorts, který byl na „dospělém“ YouTube uveden v loňském roce, by chtěla poprvé zařadit do aplikace určené pro děti. Kdy přesně by se tak mělo stát, ale zatím není jasné. Nejdříve by se to mohlo být v příštím roce.
YouTube Shorts umožňuje nahrávat, sledovat a zveřejňovat patnáctisekundová videa pouze s pomocí mobilního telefonu a doprovodit je krátkými audio úryvky z katalogu hudby YouTube. K dispozici je přitom hudba z více než 250 vydavatelství po celém světě. Rovněž nabízí funkce jako vícesegmentovou kameru, díky které lze spojit více videoklipů dohromady, přidávání textu v jednotlivých fázích videa, filtry pro korekci barev a další možnosti úprav.
YouTube tvůrcům krátkých videí rovněž umožňuje svou tvorbu monetizovat. Podporuje je prostřednictvím Fondu YouTube Shorts, který funguje v desítkách zemích, včetně České republiky. Od letošního jara také nabízí v rámci krátkých videí i reklamy, k nimž má ještě v průběhu tohoto roku přibýt nákupní možnosti, jenž umožní uživatelům po zhlédnutí reklamního videa produkt přímo koupit bez nutnosti opustit aplikaci.
Podle YouTube sleduje Shorts měsíčně více než 1,5 miliardy uživatelů. Pro srovnání TikTok loni na podzim oznámil, že dosáhl miliardové hranice.
Přidání formátu krátkých videí do aplikace pro děti tak bude dalším krokem v konkurenční bitvě s TikTokem. Mezi sociálními sítěmi, které mezi sebou bojují o pozornost a čas svých uživatelů ostatně nepůjde o ojedinělou záležitost. Dlouhodobě s TikTokem bojuje také Meta, provozující sítě Facebook a Instagram. Aplikace Lasso, která byla představena v listopadu 2018, sice příliš úspěšná nebyla. Nicméně formát Instagram Reels se u uživatelů chytil – podle Marka Zuckerberga s tímto formátem tráví dnes více než 20 % času stráveném na Instagramu. Své diváky však nachází i na Facebooku.
-stk-