Zisk TV Nova loni překročil miliardu, tržby rostly

úterý, 6. září 2022, 15:15 TV, Internet & Mobil MediaGuru

Skupině Nova se i v druhém covidovém roce podařilo navýšit tržby i zisk. Vedle výnosů z TV reklamy se zvýšily i výnosy z reklamy na internetu a z předplatného služby Voyo.

Zpravodajské studio TV Nova, zdroj: TV Nova

Zpravodajské studio TV Nova, zdroj: TV Nova

Televizní skupina Nova zvýšila v loňském roce tržby meziročně o více než 17 % na 6,14 mld. Kč. Rostl i čistý zisk skupiny, který přesáhl výše 1 mld. Kč (1,05 mld. Kč), což bylo o pětinu více než v roce 2020. Vyplývá to z výsledků zveřejněných ve výroční zprávě TV Nova za rok 2021.

Pohled na vývoj tržeb ukazuje, že výnosy z prodeje televizní reklamy tvoří stále cca 70 % veškerých tržeb. Meziročně nejvíce rostly příjmy z internetové reklamy a z předplatného Voyo. Dohromady z obou uvedených internetových výnosů si meziročně Nova připsala 87 mil. Kč navíc oproti roku 2020. Nova začala Voyo výrazněji rozvíjet od jara 2021.

Základní výsledky TV Nova (tis. Kč)

  2021 2020 změna (%)
tržby z prodeje vlastních výrobků a služeb 6 137 012 5 237 172 +17,2
provozní výsledek hospodaření 1 634 079 1 569 648 +4,1
výsledek hospodaření za účetní období 1 046 468 865 065 +21,0

Výnosy z běžné činnosti podle hlavních činností (tis. Kč)

  2021 2020 změna (%)
výnosy z vysílání reklamy na programech šířených prostřednictvím pozemních vysílačů 4 356 696 3 981 864 +9,4
ostatní tržby z prodeje obchodních sdělení v televizi 616 908 510 915 +20,7
prodej reklamního prostoru na internetu a předplatné Voyo 339 747 252 160 +34,7
ostatní služby 823 661 492 233 +67,3

Pozn.: Výnosy z prodeje reklamního času jsou vykázány po odečtení agenturních provizí a případných dalších slev, a to v období, kdy byl reklamní čas dodán.

Zdroj: výroční zpráva TV Nova za rok 2021

„Skupina Nova má za sebou rok ve znamení stabilizace i růstu," uvedl management společnosti ve výroční zprávě. Dodal, že v roce 2021 dosáhla Nova nejvyššího podílu v cílové skupině 15-54. Nova v loňském roce mimo jiné uvedla nové stanice Nova Lady a sportovní placené kanály Nova Sport 3 a Nova Sport 4. Loni také intenzivně investovala do digitálního rozvoje. „Voyo významně překonalo očekávání a posílilo svoji pozici v konkurenci se světovými gganty," stojí dále ve zprávě managementu.

Hlavní prioritou společnosti pro letošní rok zůstává televizní vysílání a udržení vedoucí pozice v podílu na sledovanosti v cílové skupině 15-54. Další prioritou je investice do digitálního rozvoje a streamovací služby Voyo s cílem upevnit pozici nejsilnější lokální streamovací služby.

-mav-