Tomáš Žlůva, Markéta Votápková a Karel Ďásek nastoupili do čela tří klíčových týmů mediální divize Publicis Groupe. V nových pozicích zodpovídají za inovace, nákup mediálního prostoru, klientský servis a datovou expertízu. Personální změny podpoří implementaci nových technologií a rozvoj marketingových konzultantů v klientských týmech. V rámci manažerské struktury spadají všichni tři pod Davida Krňáka (Chief Media Officer, Publicis Groupe).
Tomáš Žlůva, který v mediální divizi Publicis Groupe dosud vedl její klientský servis, nastoupil na nově vytvořenou pozici Innovations & Investments Director. V nové roli má na starost produktové a technologické inovace, rozvoj tradingu a zodpovědný je i za oblast nákupu mediálního prostoru. „Mojí prioritou je využití dat z technologických platforem do nových produktů, rozvoj crossmediálního a programatického nákupu všech médiatypů a zrychlení adaptace pokročilých technologií z rozvinutějších západních trhů. V tomto směru se nyní soustředíme hlavně na využití poznatků z nástrojů na měření realné pozornosti (attention planning) a také zapojení strojového učení a ekonometrických modelů do nákupu reklamního prostoru. Vedle toho je pro nás klíčová maximální automatizace, která nám umožní věnovat se efektivnějšímu řízení kampaní,” popisuje Tomáš Žlůva.
Tomáš Žlůva působí v Publicis Groupe na různých pozicích od roku 2018. Předtím pracoval jako Media Manager skupiny ČSOB, řídil digitální aktivity vydavatelství Sanoma, vedl digitální oddělení mediální agentury Mindshare a byl také dlouholetým členem výkonného výboru SPIR.
Vedení client servisu mediální divize po Tomáši Žlůvovi přebírá Markéta Votápková, která je z pozice Executive Business Director nově zodpovědná za vedení a rozvoj klientských týmů s více než 70 marketingovými konzultanty. Vedle budování vztahů s klienty má na starost také implementaci konceptu Učící se organizace - uceleného ekosystému managementu, vzdělávání a zpětné vazby, který podporuje osobní rozvoj a týmovou spolupráci. Votápková v Publicis Groupe dosud vedla jeden z šesti mediálních klientských týmů a zodpovědná byla také za vzdělávací aktivity napříč celou mediální divizí. Klientskému servisu se věnovala i dříve v digitální agentuře Red Media.
„Budujeme tým marketingových konzultantů, kteří dokáží našim klientům pomoct nejen s mediální strategií, ale celkově s růstem jejich byznysu. Chceme, aby rozuměli obchodním modelům klientů a jejich potřebám v oblasti strategické komunikace, digitalizace, interpretace dat či commerce. V tomto směru je pro nás klíčová také firemní kultura a koncept Učící se organizace,” říká Markéta Votápková.
Třetí personální změna se týká oblasti dat a výzkumu. Karel Ďásek, který v Publicis Groupe dosud vedl její datově-analytický tým, zastřeší od září z nově vytořené pozice Analytics & Research Director také oblast výzkumu. Tu dosud vedl Michal Šeda, který Publicis po deseti letech opouští. Datový a výzkumný tým vedle sebe fungovaly od akvizice digitální agentury Red Media. Přestože měly oba týmy rozdělené kompetence, částečně se jejich činnosti překrývaly. „Spojení obou týmů je proto logický krok,” říká Karel Ďásek.
„Obsazení pozic mediální divize z interních zdrojů vychází z naší strategie dávat prostor k rozvoji vlastním talentům. Věřím, že všichni tři společně vytvoří synergický tým, kde se budou skvěle doplňovat. Michal Šeda z Publicisu odchází po 10 letech, během kterých se mu podařilo zásadně posunout naše služby v oblasti výzkumu a datové analýzy. Po takové době je přirozené, že se rozhodl pro novou pracovní výzvu. Rozcházíme se v dobrém se spoustou pracovních i nepracovních zážitků a přejeme mu do budoucna hodně štěstí,” dodává Barbora Čermáková, Chief Talent Officer, Publicis Groupe.
-mav-