Atmedia zdraží pro rok 2023 televizní reklamu o 15 %
Zastupitelství tematických stanic Atmedia navýší pro příští rok ceny televizní reklamy o 15 %.
Mediální zastupitelství Atmedia zvýší pro příští rok cenu televizní reklamy v průměru o 15 %. Zdražení zdůvodňuje vysokou mírou inflace a převisem poptávky po televizní reklamě nad nabídkou.
„Poptávka po televizní reklamě je v posledním roce extrémní. Reklamní prostor na televizních stanicích v našem portfoliu je ze 100 % vyprodaný, proto musíme řadu klientů bohužel odmítat,“ vysvětluje Michaela Suráková, Managing Director společnosti Atmedia.
Zadavatelé televizní reklamy budou moct i v příštím roce vybírat ze čtyř obchodních balíčků. V cílové skupině 15–69 nabízí balíčky atmax, atadults a atchoice, v cílové skupině 4–14 balíček atkids. „Obchodní balíčky atmax, atadults, atchoice a atkids jsou základními kameny naší obchodní nabídky již několik let,“ připomněla Michaela Suráková.
Balíček atmax je sestaven ze všech 21 měřených televizních stanic a umožňuje klientům maximalizovat zásah reklamní kampaně. Balíček atadults, který obsahuje 19 měřených televizních stanic, přináší maximální zásah v dospělé cílové skupině diváků. Balíček atkids pak přináší příležitost oslovit dětské diváky a jejich rodiče. Atmedia dodává, že se tak děje „v bezpečném a regulovaném prostředí”. Balíček atchoice je určen pro oslovení úzké cílové skupiny diváků. Zadavatelům televizní reklamy umožňuje sestavit si vlastní portfolio obsahující minimálně 9 z 19 měřených televizních stanic. „Pokud klient potřebuje efektivně oslovit například diváky ve věku 25–44 let s vysokými příjmy a z velkých měst, je balíček atchoice ideální volbou. Umožňuje klientům spustit svou reklamní kampaň pouze na těch televizních stanicích, které jejich cílová skupina sleduje. To se poté projeví na výsledné afinitě reklamní kampaně,“ upřesnila Michaela Suráková.
Vedle klasické televizní reklamy nabízí Atmedia také další reklamní formáty od sponzorských vzkazů přes product placement nebo teleshopping. Zadavatelům televizní reklamy nabízí také možnost spojit svou značku se světovými sportovními eventy, z nichž většinu vysílají televizní stanice z portfolia Atmedia exkluzivně. K nejžádanějším sportovním eventům patří Formule 1 na televizních stanicích Sport 1 a Sport 2, cyklistické závody Giro d'Italia, Tour de France a La Vuelta, nebo grandslamové turnaje Australian Open, Roland Garros a US Open na televizní stanici Eurosport 1.
Do příštího roku vstoupí mediální zastupitelství Atmedia s portfoliem 26 tematických televizních stanic, z nichž 21 je zapojeno do oficiálního měření televizní sledovanosti. Letos zastupuje 29 stanic, portfolio pro příští rok se ale ještě může měnit, jednání stále probíhají. „Zatím nemohu poskytnout žádné podrobné informace, ale jednáme s několika klienty, kteří mají v plánu vstoupit na český trh s novými televizními projekty,“ sdělila Michaela Suráková.
Zastupované stanice jsou např. z mezinárodních televizních skupin AMC Networks, Warner Bros. Discovery, The Walt Disney Company, Sony Pictures Television nebo skupiny Joj. Největší zastoupení mají v portfoliu Atmedia filmové a seriálové stanice následované dokumentárními, sportovními, rodinnými nebo dětskými kanály.
Televizní stanice z portfolia Atmedia letos oslovují měsíčně v průměru 5,5 milionu televizních diváků ve věku 4+, což je 57 % celé televizní populace. Jejich průměrný podíl na sledovanosti je 5,0 % v CS 15–69 a 4,9 % v CS 4–14 (zdroj: ATO-Nielsen Admosphere).
-mav-