Výzkumná agentura Behavio Labs spustila tento týden ostrou verzi webového nástroje Behavio Platform, který má zjednodušit způsob, jakým klienti i reklamní agentury testují efektivitu kampaní.
Ve webovém prostředí Behavio Platform je možné testovat kreativu v libovolné fázi jejího vývoje. Uživatel tak může do rozhraní nahrát nejen hotovou kampaň, ale také koncepty nebo třeba storyboardy. Účinnost videa si může zadavatel prohlížet vteřinu po vteřině. Výsledky tak mají ukázat, které části reklamy v lidech rezonují a kde je naopak zaostává za svým potenciálem.
Agentura představila nástroj českému publiku ve středu, v nadcházejících měsících s ním plánuje prorazit také ve Spojených státech, kde Behavio zakládá svou druhou pobočku.
Jak na testovaný materiál reaguje publikum a jestli je reklama efektivní, se zadavatel dozví do pěti dní. „Testování v Behavio Platform je oproti našim klasickým výzkumům rychlejší a hlavně levnější,“ říká šéf výzkumu Behavio Labs Vojtěch Prokeš, který dnes platformu pokřtil spolu s Josefem Havelkou z Contagious. „Jedno testování vyjde zhruba na polovinu toho, co by jinak stálo agenturní šetření,“ dodává. Nižší cena je dána zejména tím, že klienti velkou část zadání vyplní s pomocí platformy sami. Na kvalitě dat, a tedy i výsledků, to samozřejmě nic nemění. Cena za jedno testování je 66 tisíc Kč.
„Chtěli jsme dát klientům možnost testovat cokoli a kdykoli, bez čekání. Nemusejí si s námi domlouvat schůzky. Pokud chtějí, mohou začít testovat klidně o víkendu,“ vysvětluje Prokeš. Lidský faktor se z celého procesu, alespoň prozatím, nevytrácí. „Pokud bude zákazník potřebovat pomoci s interpretací výsledků nebo budou chtít automatizovaný test rozšířit, naši sociologové jsou stále k dispozici,“ dodává.
Dlouholetý výzkum Behavio Labs ukazuje, že nejúčinnější kampaně lidem efektivně předávají tři různé složky – emoce, značku a potřebu. „Emoce funguje v reklamě jako zesilovač. Čím silnější je, tím hlouběji se kampaň ukládá do paměti,“ vysvětluje Prokeš. Silná emoce ale nepomůže v případě, že nejde ruku v ruce se zobrazením značky a relevantní potřeby. „Kampaň se musí v paměti diváka spojit s vhodnou nákupní potřebou, a proto ji musí kreativa jasně zobrazit – ideálně v době, kdy je emoční křivka nejvyšší,“ dodává Prokeš.
Záznam z představení platformy Behavio a rozhovor s Josefem Havelkou si můžete prohlédnout níže.
-mav-