Burda svými zážitkovými eventy zasáhne tisíce lidí
Mediální společnost Burda International CZ soustředí své hlavní eventy pod tři vlajkové tituly ze svého portfolia. V souhrnu jimi osloví tisíce lidí. Cílí přitom jak na koncové zákazníky, tak i na segment B2B.
Mediální společnost Burda International CZ, která vydává časopisy především v segmentech lifestylových, pro ženy či zájmových, rozvíjí své eventy pod třemi klíčovými značkami svého magazínového portfolia: Elle, Marianne a Apetit. Každá z uvedených značek ročně produkuje dva významné eventy, kterými Burda rozšiřuje možnosti pro inzertní zadavatele. Vedle klasické tištěné inzerce lze oslovit publikum i přes zážitkové eventy. „Naším záměrem je nabízet ekosystém, který je vystaven na propojení tištěné inzerce, onlinu a eventů,“ popisuje obchodní ředitelka Burdy Martina Krátká. Potvrzuje zároveň, že zájem klientů o eventová partnerství a digitální projekty šitá na míru se zvyšuje.
Projektové oddělení, pod které eventy spadají, řídí v Burdě Jana Lukavská. Vysvětluje, že Burda záměrně koncentrovala své eventy pod tři své magazíny, aby nebyly tyto aktivity příliš roztříštěné a vydavatelství se tak mohlo lépe soustředit na jejich přípravu i koncepci vzhledem k návštěvníkům i klientům. K těm se řadí jak široká veřejnost, tak i klienti z řad B2C a B2B.
Nejbližším eventem, který se v následujících dnech uskuteční, bude pod titulem Elle festival Ellephoria. Koná se první listopadový víkend od 4. do 6. listopadu. Burda tento event poprvé uvedla v loňském roce, a to i přesto, že tehdy byla ještě v platnosti proticovidová omezení. „Přes nepříznivou celospolečenskou situaci se ale launch akce velmi podařil. Dlouho jsme o tomto eventu uvažovali a jeho start jsme už nechtěli odkládat. Na českém trhu nám totiž chyběly eventy pro B2C komunitu a pro koncového zákazníka. Většinou se pořádají profesionální veletrhy, ale my jsme chtěli vytvořit festival krásy pro koncového zákazníka,“ přibližuje Jana Lukavská. Festival v sobě skloubí informativní část s přednáškami, praktickou část s tipy od profesionálů na různá beauty témata i zábavnou část s programem. Kosmetické firmy a značky z beuaty průmyslu či lifestylu mohou na akci přímo spotřebitelům ukazovat své výrobky, prezentovat se prodejními stánky či doprovodnými aktivitami. „Nechceme tímto eventem cílit jen na některé skupiny žen, naším cílem je přinést takový program, který osloví různé věkové skupiny,“ upřesňuje Lukavská. Burda předpokládá, že na festival dorazí až dva tisíce návštěvníků.
Druhým eventem pod značkou Elle je Elle Beauty Lounge. V příštím roce se uskuteční podesáté a v tomto případě jde o event pořádaný v rámci Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech. Tým Elle ve spolupráci s profesionálními kadeřníky, make up artisty a stylisty B2B partnerů projektu připravuje po celých devět dní filmové hvězdy a VIP hosty festivalu nejen na červený koberec. Akce tedy není určena pro širokou veřejnost, výstupy z ní jsou však hojně sledované na sociálních sítích Elle.
Vlajkovým eventem časopisu Marianne (a rovněž i Marianne Bydlení) je nákupní akce Dny Marianne. Od roku 2021 přitom probíhá dvakrát ročně, kdy nahradila nákupní Shopping Fever. Tradiční podzimní termín Dnů Marianne se tak rozšířil i na jaro. „Na trhu byl zájem o častější frekvenci a nám se rozšíření jevilo také jako dobrá příležitost. Na jarní termín si už zvykají zákazníci a klienti a rozšíření akce se ukázalo jako funkční,“ hodnotí Jana Lukavská. Přestože do nákupních slevových akcí se pustili i konkurenční vydavatelé, Burda říká, že nechce měnit podmínky pro zapojení prodejců. „Požadujeme, aby sleva měla minimální hodnotu. Nechceme nabízet slevy ve výši 5 nebo 10 %, což je teď na trhu standard. Za nás je minimum 20-25 % a na tom si zakládáme,“ dokládá. Výjimkou je jen zboží, které se nikdy neprodává ve slevách.
Podzimní Dny Marianne se uskutečnily na konci září, zatím nejsou k dispozici výsledky letošního ročníku. „Z prvních signálů ale vidíme, že byl silný. Prodej elektronických kuponových knížek se ve srovnání s loňským podzimem téměř zdvojnásobil. Přestože se slevy rozšířily i na e-shopy, tak velkým plusem této akce je, že dokáže přitáhnout lidi do obchodních center a kamenných prodejen. Viděli jsme, že nákupní centra byla ve dnech konání akce plná a že bylo obtížné zaparkovat,“ popisuje Jana Lukavská.
S časopisem o vaření Apetit se potom pojí červnové setkání pro gastronomické fanoušky Apetit Piknik. Pořádá se v pražském parku Grébovka, do kterého letos dorazilo na osm tisíc návštěvníků. Tým časopisu Apetit ručí za výběr gastronomických provozovatelů, kteří se na akci prezentují. „Chceme lidem ukázat široké spektrum české gastronomie od malých prodejců pochutin přes bistra, food trucky nebo větší restaurace. Ne všichni, kteří se chtějí na akci prezentovat, se dostanou. Vždy evidujeme převis poptávky,“ říká Lukavská.
Novinkou je rozšíření „pikniku“ i do předvánočního období. Burda chystá letos na 12. listopadu Zimní Apetit Piknik, který se odehraje v pražské Novoměstské radnici. Soustředěn bude jak do vnitřních, tak vnějších prostor. „Nechceme konkurovat vánočním trhům, ale chceme nabídnout happening, kde se lidi něco dozví, ochutnají a zažijí předvánoční atmosféru. Rádi bychom přenesli do Prahy atmosféru předvánočních trhů z Vídně či Norimberku, které se zčásti odehrávají pod střechu,“ uvádí k nejnovějšímu eventu Burdy.
Všechny zmíněné eventy využívají jak stálí zadavatelé inzerujících v titulech Burdy, tak jsou příležitostí i pro klienty nové. „České značky, které se snažíme podporovat, se mohu na akcích prezentovat a oslovit zákazníky přímo. Také pro firmy, které vstupují na český trh, jsou tyto eventy příležitostí představit se českým spotřebitelům,“ uzavírá Jana Lukavská.
-mav-