Ceny Flema rozdány, Grand Prix pro slovenský „kraj světa"
V letošním ročníku soutěže inovativního mediálního plánování Flema uspěly slovenské agentury. Hlavní ceny si odnesly kampaň pro košický region, dále slovenská agentura Wavemaker a Plzeňský Prazdroj.
Cenu Grand Prix za absolutně nejlépe hodnocenou vítěznou kampaň získala v letošním ročníku soutěže inovativního mediálního plánování Flema Media Awards (Flema) agentura Socialists. Vytvořila kampaň „Kraj světa – Hrdý na to, co v něm nenajdeš", která odvážným způsobem propaguje košický region. Kampaň si zároveň odnesla prvenství v kategorii Nejodvážnější počin. Zábavnou formou upozorňovala na věci, které se v košickém regionu ve srovnání s vykřičenými turistickými slovenskými destinacemi nenajdou. Podařilo se ji vyvolat mediální zájem a do kampaně se spontánně zapojovali i sami uživatelé. S mediálním rozpočtem 16 ,5 tis. euro (cca 400 tis. Kč) zasáhla až 88 % cílové skupiny a k návštěvě košického kraje motivovala 79 % lidí, které kampaň oslovila.
Nejúspěšnější agenturou letošního ročníku se stala slovenská Wavemaker Slovakia. Vítězství zaznamenala ve dvou kategoriích: Nejlepší využití TV a Nejlepší využití rádia. Televizní kampaň značky Radegast pro společnost Plzeňský Prazdroj, která se zase stala inovativním zadavatelem, měla u slovenských diváků vést ke spojení Radegastu s hořkým pivem. Za tímto účelem vzniklo ve spolupráci s TV Markíza na kanále Dajto speciální pásmo filmů, ve kterých hlavní mužský hrdina překonává překážky a zažívá tak „hořké chvilky". Přímo do filmů byla vložena obrazová sponzorská injektáž.
Pro Plzeňský Prazdroj vznikla také další z vítězných kampaní, a to v kategorii Nejlepší komerční kampaň. Podílela se na ní agentura Triad Advertising a jejím cílem bylo pomocí šipkového turnaje Gambrinus Cup vrátit muže do hospod po skončení covidových opatření. Turnaje se zúčastnilo téměř 1,5 tisíce amatérských týmů včetně osobností z řad influencerů. V zapojených hospodách narostla v hrací dny spotřeba piva o 41 %.
Cenu za Nejlepší zapojení zákazníka získaly agentury PHD, Fuse a Good Game za práci pro Komerční banku. Kampaň zapojila esportovou komunitu, pro kterou připravila šifrovací hru. Díky tematickému propojení s tituly počítačových her a hodnotným cenám zasáhla skalní fanoušky hry i širší gamingové publikum. Projekt přinesl nejvíce prodaných limitovaných karet za poslední roky a znalost Komerční banky mezi mladými lidmi se zvýšila o 97 %.
Úspěch slovenských agentur stvrdily ještě agentura Unimedia, která si odnesla vítězství v kategorii Nejlepší využití OOH za kampaň pro Hornbach. V kategorii Nejlepší nekomerční kampaň uspěly také agentury Elite a Monday Lovers s prací pro Depaul Slovensko na podporu lidí bez domova.
Influencera se nejlépe podařilo využít společnosti McDonald's. TMBK vytvořil z uměleckého z maestro burgera umělecké dílo – digitální token, který byl posléze vydražen.
S daty nejlépe pracovala Publicis Groupe v kampani pro značku Mentos, kdy na základě dat identifikovala šest hlavních příležitostí, kdy si lidé berou žvýkačku. Na základě druhého, kvalitativního výzkumu, pak zjišťovala, v jakou hodinu a den je největší šance, že člověk dělá jednu z šesti definovaných aktivit. Výsledkem byla detailní matice zachycující týden v hodinových oknech určujících pro každou činnost přesné sloty, kdy byla vydávána různá kreativa. Při vícero kreativách v daném slotu byly imprese obohacovány o behaviorální data.
Za projekt Studia Relax si odnesla vítězství v kategorii Nejlepší využití digitálních médií agentura Friendly.
První místo za nejlepší využití real-time marketingu vybojovala MetroZoom za CLV pro Wolt, který se měnil podle počasí.
Vítězové Flema Media Awards 2022
Název kampaně |
Autor |
Zadavatel |
Nejlepší využití OOH |
||
Unimedia |
Hornbach - Baumarkt SK |
|
Nejlepší využití TV |
||
Wavemaker Slovakia |
Plzeňský Prazdroj |
|
Nejlepší využití rádia |
||
Wavemaker Slovakia |
Slovenská sporiteľňa |
|
Nejlepší využití digitálních médií |
||
Friendly |
Maspex Czech |
|
Nejlepší využití influencera |
||
Follow Bubble a MSL Czech Republic |
McDonald`s ČR |
|
Nejlepší zapojení zákazníka |
||
PHD, Good Game, FUSE |
Komerční banka |
|
Nejlepší využití dat |
||
Publicis Groupe |
Perfetti Van Melle Czech Republic |
|
Nejlepší využití real–time marketingu |
||
MetroZoom |
Wolt Česko |
|
Nejlepší nekomerční kampaň |
||
Elite / Monday Lovers |
Depaul Slovensko |
|
Nejlepší komerční kampaň |
||
Triad Advertising, McCann-Erickson Prague |
Plzeňský Prazdroj |
|
Nejodvážnější počin |
||
Socialists |
Košice Región Turizmus |
|
Grand Prix |
||
Socialists |
Košice Región Turizmus |
|
Inovativní autor |
||
Wavemaker Slovakia |
||
Inovativní zadavatel |
||
Plzeňský Prazdroj |
„Jako každý rok, i letos proběhlo v rámci hodnocení druhé poroty Flema mnoho intenzivních diskusí, některé výsledky překvapily i samotné porotce. Kvalita prací i jejich vyrovnanost se zvyšuje. Už dávno neplatí, že favorité jsou předem jasní.“ říká k výsledkům 17. ročníku Hynek Cimoradský, managing director pořádající společnosti Flemedia.
Vítěze z 53 přihlášených prací vybralo 97 odborníků v oblasti mediálního plánování a marketingové komunikace z řad zadavatelů, médií a reklamních i mediálních agentur, ve dvou kolech hodnocení.
-mav-