ČT i Nova prodávají reklamní prostor pro MS v Kataru

pátek, 7. října 2022, 07:20 TV, Reklama MediaGuru

Česká televize i televizní skupina Nova prodávají reklamní prostor k fotbalovému MS v Kataru.

Zdroj: FIFA

Zdroj: FIFA

Fotbalové mistrovství světa, které se uskuteční od 20.11. do 18.12. 2022 v Kataru, budou letos vysílat Česká televize i TV Nova. ČT se totiž kvůli úsporám rozhodla část svých vysílacích práv prodat komerční konkurenci. Obě televize už také nabízejí reklamní prostor pro tuto významnou sportovní událost.

Cena reklamy se v případě klasických spotů zvyšuje v průměru oproti standardnímu ceníku (CPP) o polovinu. Vedle klasické TV reklamy je možné využít sponzoringu i online reklamy (TN.cz, webový speciál ČT, mobilní aplikace ČT sport) i v hybridním vysílání (HbbTV). Možné je zakoupení i sponzoringových balíčků pro vícero utkání a podle frekvence využití sponzorských vzkazů. Záleží na detailní nabídce každé z TV stanic. Speciální operace jako product placement nebo soutěže jsou otevřeny pouze pro oficiální partnery FIFA (např. Adidas, Coca-Cola, Wanda Group, Hyundai/Kia Motors, Qatar Airways, QatarEnergy, Visa, Budweiser, Hisense, McDonald’s či Vivo).

Česká televize nabídne celkem 46 zápasů. Z toho bude mít 32 exkluzivních přenosů a 14 neexkluzivních (sdílených s TV Nova). Začátky zápasů jsou stanoveny na 11:00, 14:00, 16:00 a 20:00 středoevropského času. Vyřazovací zápasy se pak odehrají v odpoledních a večerních hodinách. Skupina Nova odvysílá na svých volně šířených stanicích celkem 32 utkání živě. Z toho 18 bude vysílat exkluzivně a 14 neexkluzivně. 

Fotbalové mistrovství je příležitostí k oslovení především mužské cílové skupiny, a to i těch diváků, kteří běžně TV nesledují. Zápasy z posledního světového mistrovství v Rusku 2018 si na ČT sport zapnulo téměř 4,4 milionu diváků. Všechny zápasy v průměru sledovalo 388 tisíc diváků (15+). Afinita mužských diváků 15+ s VŠ a SŠ vzděláním přitom představovala 1,57.

-mav-