Sodexo Benefity využívá ve své nové marketingové kampani umělou inteligenci a aplikaci Midjourney. Chce díky tomu lépe porozumět tomu, jak ji vnímají klienti a uživatelé benefitů.
„V Sodexo si uvědomujeme, že svět nás vidí jinak, než my vidíme sami sebe, a tak jsme se klientů a uživatelů zeptali, jak nás vnímají. Výsledek ztvárnila umělá inteligence,“ popisuje Jan Michelfeit, marketingový ředitel Sodexo Benefity. „Neustále sledujeme nové trendy, a když se objevila umělá inteligence Midjourney, která umí ze slov malovat obrazy, rozhodli jsme se ji otestovat. Pro lepší design našich produktů a služeb potřebujeme chápat, jak nás zákazníci vidí. A obrázek má mnohdy větší vypovídací hodnotu než text.“
V praxi tento experiment probíhá tak, že respondent odpovídá na zadanou otázku a umělá inteligence v řádu desítek sekund či minut jeho výpověď namaluje. „Protože jde o skutečně novou technologii, zvolili jsme spíše jednodušší zadání a ptáme se, jak respondent vnímá společnost Sodexo a jak by podle něj mohla společnost v budoucnu vypadat,“ vysvětluje Michelfeit s tím, že těmto otázkám předcházejí dotazy odhalující respondentovo aktuální rozpoložení a jeho „umělecké preference“: „Ptáme se třeba, kde se v poslední době cítil skvěle, jaké místo by rád navštívil, jaké obrazy či umělce má rád.“
Z obrázků vznikl krátký film, který bude sloužit k prezentaci značky. „Velký potenciál ve využití této konkrétní umělé inteligence je podle mě v oblasti vytváření grafických konceptů, návrhů marketingových kampaní, ale také v HR - může posloužit k lepšímu poznání postojů a požadavků stávajících i budoucích zaměstnanců. Můžeme našim klientům úplně stejně pomoci vizualizovat, jak je vidí jejich zaměstnanci. Pocity a nápady se často lépe vyjadřují obrazem, a v takovém případě se nemusíme nechat limitovat tím, že nejsme profesionální grafici, ale pouze naší fantazií,“ uzavírá Jan Michelfeit.
Video produkci pro tento projekt vytvořilo Momany production.
-mav-