Nová kampaň online investiční platformy Portu navazuje na koncept Chytrý investor z podzimu loňského roku a posouvá ho na další úroveň. V reklamě vystupují reální investoři, kteří zhodnocují své úspory s Portu. „Oslovili jsme naši investorskou bázi a přihlásily se nám stovky lidí. Z těch jsme vybrali reprezentanty nejčastějších investorských skupin u nás na Portu. Pro aktuální kampaň máme připraveny spoty se třemi z nich,” říká Ondřej Karanský, marketingový manažer Portu.
Kampaň je určena pro všechny, kteří vytvářejí úspory a mají zájem je zhodnocovat. „Chceme ukázat, že chytrý investor může být opravdu kdokoliv. Nemusí investování věnovat svůj drahocenný čas, přesto může zhodnocovat své úspory efektivně, nízkonákladově, jednoduše a moderně. To celé s portfoliem, o které se stará tým profesionálů,” doplňuje Karanský. Podle něj vyvolala loňská kampaň výrazný zájem nových uživatelů, kdy se jich do Portu v průběhu pěti měsíců trvání kampaně zaregistrovalo necelých 43 tisíc a šlo tak téměř o 100% nárůst oproti předchozím měsícům.
Prvním zástupcem reálných investorů je Jana, která hovoří za rodiče a spoří své dceři na snazší start do života, druhým je Klára jako zástupce mladé generace, která pro své úspory hledá jednoduché a profi řešení, o které se nemusí příliš starat. Zástupcem střední generace je Pavel, kterému se na Portu líbí moderní fintech přístup s potenciálem výnosů bez výrazných starostí a časových investic.
Aktuální kampani předcházelo několik focus groups, testování kreativ kampaně a kvalitativní průzkum, který ukázal, že lidé o svých financích a zhodnocování úspor více přemýšlejí. Zatímco deklarují, že se v této oblasti chovají aktivně, realita je poněkud jiná. Generace lidí ve věku nad 45 let má stále poměrně konzervativní návyky a pod pojmem „aktivní" si představuje správu bankovního portfolia jako je běžný nebo spořicí účet. Její zástupci jsou méně zkušení, chtějí mít peníze pod vlastní kontrolou a investování je pro ně příliš riziková a dlouhodobá záležitost. Jako zdroj informací využívají nejčastěji někoho ze svého okolí nebo bankovní poradce. Na druhé straně mladá generace sleduje nové trendy, ráda zkouší nové technologie jako investiční aplikace a zhodnocování peněz vnímá částečně jako formu zábavy. Informace hledají nejčastěji v online světě, na Youtube nebo poslouchají finanční podcasty. Finanční gramotnost mladé generace ale pokulhává. Pro obě skupiny pak platí, že fungujícím impulzem k investování je pro ně pozitivní a autentická zkušenost někoho, komu důvěřují.
Za kreativním konceptem kampaně stojí ShrtCut studio, produkci spotů zajišťovala agentura Barletta pod režisérským vedením Matěje Chlupáčka. Kratší 15´ stopáž spotů poběží do konce ledna příštího roku na televizních kanálech Prima, Atmedia, Barrandov a Óčko. Od listopadu bude nasazena 30´varianta spotu se všemi aktéry. Souběžně s televizní kampaní poběží i bannerová online podpora.
-mav-