Zlínská obuvnická značka Vasky připravila na letošní podzim celou řadu kolaborací. Ve spolupráci se značkou Tonak podporuje svůj model chelsea boots, ke kterému si zákazníci mohou zakoupit i klobouk Fedora Arte. S edukativním projektem Loono se zapojila do Růžového října, s charitativním projektem Maappi připravila limitovanou edici k oslavám Sametové revoluce 17. listopadu. Po zkušenosti se značkou Kama, s níž vydala kolekci z merino vlny, vyvíjí také první kolekci oblečení, která bude obsahovat trika či mikiny.
Model chelsea boots je možné zakoupit ve třech barevných variantách – v černé, hnědé a karamelové. Představení doprovází kolaborace se značkou Tonak, s níž byl připraven klobouk Fedora Arte v černé či béžové s koženým řemínkem a potním páskem v designu spolupráce. Samotné boty jsou k dostání za 3499 korun, komplet s kloboukem za cenu 6499 korun.
Vasky rovněž vyvíjí kolekci oblečení. Plánuje triko s krátkým rukávem a mikinu v minimalistickém designu. Aktuálně testuje vzorky. „Vstupujeme do nového segmentu lehce, jak je naším zvykem. Až na základě zpětné vazby uvidíme, jestli v tomto směru budeme pokračovat,“ uvedl Václav Staněk, zakladatel značky Vasky.
Kromě toho se chce značka Vasky také zaměřit na rozvoj barefoot a veganské kategorie. „S barefoot obuví to myslíme vážně. Lidé čím dál více přemýšlejí nad svým zdravím, kvalitou obuvi a spousta z nich upřednostní právě mnoha odborníky doporučované boty s širší špičkou. I my v benefity barefoot obuvi věříme a jejich sortiment tak máme v plánu rozšiřovat,“ doplňuje Staněk. Nyní značka například uvedla model Barefoot Terry High, který se stal v posledních dnech bestsellerem. Z veganské obuvi představila limitovanou edici Teny Vegan Vanilla s novou barvou na základě hlasování zákazníků na sociálních sítích.
Vasky v současné chvíli provozuje čtyři kamenné pobočky – v Praze, Brně, Ostravě a Zlíně, kde byla otevřena nová prodejna i s VR realitou, která přenese zákazníky do výroby. Pražská pobočka dnes generuje 50 % celkového obratu z retailu. I díky tomu se daří značce v období zpomalení e-commerce růst. Meziročně za první tři čtvrtletí letošního roku se její tržby zvýšily o 50 milionů korun. Cílem je tento rok překonat hranici 300 milionů korun.
I nadále klade značka důraz na customizaci. V rámci svého konfigurátoru nabízí možnost nechat si na vybrané produkty vyrazit například iniciály. Rovněž rozvíjí svou B2B nabídku pro firmy, kterým umožňuje nejen custom úpravu, ale i nákup ve větších objemech.
Co se týče marketingu, značka se chce více soustředit na efektivitu výkonnostního marketingu. Kromě toho v následujících dnech spustí podcast VS podcast, v němž bude Václav Staněk zpovídat zajímavé osobnosti z podnikatelské sféry.
-stk-