Vermont otevírá vlajkový obchod u Prašné brány

neděle, 16. října 2022, 08:00 Aktuality, Retail MediaGuru

Vermont otevírá u Prašné brány svou vlajkovou prodejnu s konceptem multibrandu. Testoval ji ve virtuální realitě.

Na podobě vlajkové prodejnu Vermontu u Prašné brány se podílelo italské studio Storage Milano a VR laboratoř Virtuplex, zdroj: Vermont.

Na podobě vlajkové prodejnu Vermontu u Prašné brány se podílelo italské studio Storage Milano a VR laboratoř Virtuplex, zdroj: Vermont.

Společnost Vermont představuje u Prašné brány v Praze svou nejnovější prodejnu, jež se zároveň stává její vlajkovou lodí. Na tvorbě interiéru obchodu se podíleli architekti z italského studia Storage Milano a VR laboratoř Virtuplex. 

„Překročit hranici jedné miliardy korun se nám na tržbách podařilo již v roce 2017 a nadále rosteme. Od té doby tržby vyrostly o 67 %. A i v příštím roce pak očekáváme dvouciferný nárůst tržeb. Do roku 2025 bychom chtěli navýšit počet zastupovaných značek na dvacet. V budoucnu také plánujeme uvést vlastní kolekci doplňků, která bude odrážet zkušenosti nasbírané za dobu našeho působení na trhu. Z těchto důvodů jsme se rozhodli vyrazit se značkou Vermont do popředí a dostat ji více do povědomí zákazníků. K tomu by měl napomoct i náš nejnovější flagship store u Prašné brány, který je koncipován jako multibrandová prodejna,“ představuje plány společnosti její zakladatel Amadeus Naumann. 

Prostor prodejny o rozloze 460 m2 nabídne zákazníkům oděvy a doplňky téměř všech značek, které společnost na českém, slovenském a maďarském trhu zastupuje, tedy Gant, Karl Lagerfeld, Diesel, Trussardi a další. 

Architektonický návrh od studia Storage Milano byl nejprve testován ve virtuální realitě, což umožnilo provést úpravy ještě před zahájením samotné stavby. Možné bylo vyhodnotit například šířku uliček či přehlednost jednotlivých částí prodejny pro personál. Poté byly uzpůsobeny některé detaily tak, aby co nejvíce vyhovovaly potřebám zákazníků i personálu.

„S pomocí virtuální reality jsme nastavili rozložení nábytku, optimální hladinu světla a změnili umístění některých stojanů či rozmístění i množství rostlin. Také jsme si mohli prohlédnout, jak budou vypadat použité materiály, mezi něž již tradičně patří mosaz a dřevo. Zkrátka jsme se ujistili o některých dílčích řešeních, že budou fungovat v rámci celku. Díky převedení prodejny do virtuální reality jsme si mohli být jistí, že jsme prodejnu vyladili do posledního detailu. Jak se nám ostatně osvědčilo již při budování předchozích multibrandů,“ popisuje tvorbu prostoru Marco Donati, architekt ze studia Storage Milano.

Slavnostní otevření Vermont Store Prašná brána proběhlo v úterý 11. října. Zúčastnili se jej zástupci jednotlivých značek, včetně Patrika Söderströma, CEO společnosti Gant, či Piera Paola Righi, CEO společnosti Karl Lagerfeld, a dalších zástupců módních brandů.

Kromě kamenných obchodů, kterých Vermont ve třech zemích provozuje kolem stovky, nabízí i možnost online prodeje. E-shop dnes představuje 27 % celkových tržeb společnosti. Na českém trhu jsou k dispozici ještě čtyři prodejny, v pražských obchodních centrech Westfield Chodov a Letňany a také v Hradci Králové a plzeňské Olympii.

-stk-