Ford vyvrací v kampani obavy z vlastnictví elektromobilu

úterý, 29. listopadu 2022, 13:20 Aktuality, Reklama MediaGuru

Scénáře spotů z dílny kreativní butikové produkce Final_2 reagují na komentáře ze sociálních sítí a diskuze se zákazníky. Jedná se o lokální kampaň.

Z nové kampaně Ford Česká republika, zdroj: repro Ford ČR

Z nové kampaně Ford Česká republika, zdroj: repro Ford ČR

Český Ford spouští novou lokální osvětovou kampaň, která vyvrací nejčastější obavy z vlastnictví elektrického vozu. Podle průzkumů se k hlavním obavám řadí nedostatečný dojezd na jedno nabití nebo řídká síť nabíjecích stanic. Ford ale v kampani ukazuje, že tyto výhrady přestávají platit.

„Jako jeden z lídrů přechodu na elektromobilitu v Evropě cítíme společenskou odpovědnost připravit na tuto změnu českou veřejnost,“ zdůvodnil Libor Beneš, Country Manager značky Ford pro Českou republiku. „Elektromobily i nabíjecí infrastruktura se rychle zdokonalují. S vozem poháněným elektřinou se dnes žije stejně snadno, a v některých ohledech i snadněji než s běžným automobilem na benzín či naftu. Na konkrétních příbězích ze života chceme ukázat, že moderní elektrické vozy zcela splňují běžné potřeby a požadavky českých řidičů.“

Scénáře jednotlivých spotů reagují na komentáře ze sociálních sítí, diskuse se zákazníky i zpětnou vazbu od prodejců Ford. Všechny příběhy mají reálný základ, ať už jde o využitelnost vnitřního prostoru, dojezd na jedno nabití nebo hustotu nabíjecí sítě.

Zdroj: Ford

Kampaň pro Ford zpracovala a vytvořila digitální agentura WeDigital v koprodukci s butikovou kreativní produkcí Final_2.  „Tři příběhy nahlíží na vztah otce (Martin Učík) a dcery (Charlotte Doubravová), která si poprvé koupila elektromobil. Skrze jejich vzájemné špičkování se nám povedlo znázornit střet dvou generací,” sdělil režisér Martin Marko.

„Při tvorbě se inspirujeme kreativními procesy ze zahraničí. Naši režiséři zkouší s herci a scénáře ladí společně. Je to sice časově náročné, ale výsledek stojí za to,” dodal Jan Chramosta, kreativní ředitel Final_2.

Délka spotů je netradičně delší než 30 sekund. „Věříme, že i když má reklamní spot přes minutu, tak právě díky kreativě postavené na reálných situacích, se kterými se diváci mohou ztotožnit, je přiměje k udržení pozornosti a delší době dokoukání. Mimo tyto hlavní spoty jsou v plánu i kratší formáty, které budou napomáhat zvýšení dosahu celé kampaně, “ přibližuje Andrea Hurychová za WeDigital.

Podle Centra dopravního výzkumu bylo k 30. září 2022 v Česku registrováno 13 185 osobních automobilů s čistě elektrickým pohonem. Za prvních 10 měsíců letošního roku vzrostl podle statistik Svazu dovozců automobilů počet jejich registrací meziročně o 56 %. 

-mav-