Na pražském Letišti Václava Havla otevřel ve středu 2. listopadu concept store s názvem Future is Local. Nabídne třicítku českých i slovenských značek ze segmentů módy, kosmetiky nebo dárkových předmětů. Projekt se zrodil v hlavách českého vedení Lagardère Duty Free, která je součástí skupiny Lagardère Travel Retail.
„Myšlenka, na níž jsme celý koncept vystavěli, je jasná: budoucnost je v lokálních zdrojích (zboží, službách, materiálu a hlavně lidech). Ve Future is Local věříme v místní výrobu a poctivé řemeslo, naše dědictví a tradici. Podle toho si také vybíráme naše dodavatele,“ vysvětluje Richard Procházka, CEO společnosti Lagardère Travel Retail Česká Republika, a dodává: „Veškeré zboží pochází výhradně od českých a slovenských značek, které vyrábí z kvalitních materiálů, udržitelným způsobem, s ohledem na životní prostředí a společnost. Celý sortiment je navíc prezentován v příjemném eco-designu, kde si můžete odpočinout a potěšit smysly.“
Prodejna, jež se nachází na Terminálu 2, využívá ve svém interiéru dřevo s recyklovanými a repasovanými materiály, mezi něž patří například vinylové podlahy z PET lahví. Součástí jsou i živé rostliny. Design vznikal pod taktovkou nynějších i bývalých studentů Mendelovy univerzity v Brně, vše s ohledem na minimalizaci dopadů na životní prostředí.
Sortiment je pro snazší orientaci rozdělen do tří částí – Slow Fashion, Clean Beauty a Dárkové předměty. Zastoupeny jsou zavedené firmy s dlouholetou tradicí, začínající drobní výrobci i lidé se zdravotním postižením z chráněné dílny. Nechybí jména jako Klara Rott, Kama, Studio Malíská, Havlíkova přírodní apotéka, Reparáda, Abraka, chráněná dílna Chrpa a další.
O značkách se mohou zákazníci dovědět více prostřednictvím QR kódů umístěných u polic, věšáků a vitrín jednotlivých dodavatelů. Kdo je načte svým chytrým telefonem, případě tabletem, který lze v prodejně zapůjčit, bude přesměrován na web s detaily o každém výrobci, jeho nabídce a hodnotách.
„Future is Local je obchod určený všem, kteří chtějí vědět více a záleží jim na tom, kde, co a jak nakupují a koho tím podpoří. Transparentnost a informovanost jsou neoddělitelnou součástí udržitelnosti,“ doplňuje Richard Procházka.
-stk-