Zážitkové projekty ArtMoment cílí na veřejnost i firmy
Za projekt ArtMoment, jehož základem jsou zážitkové večery s malováním, stojí dva studenti studující v zahraničí.
Egor Nefedov a Jaroslav Kevin Peterka studují v zahraničí, každý z nich v jiném časovém pásmu. Přesto vedle svých studií rozjeli na dálku dva projekty, které jsou na českém trhu úspěšné. ArtMoment, jenž nabízí zážitkové večery malování v restauracích, musel být sice kvůli pandemii na čas pozastaven. Dnes se ale jeho měsíční tržby pohybují ve vyšších řádech statisíců. Druhý projekt – designové skládačky PaperTime – si přes počáteční neúspěch rovněž získal své zákazníky. Jen loni jich bylo prodáno na šest tisíc.
ArtMoment prodává především emoce
ArtMoment byl spuštěn těsně před pandemií a kvůli lockdownu musel být na několik měsíců zastaven. Letos v září se jeho tržby přehouply přes 600 tisíc korun. „Základem nabídky ArtMoment jsou zážitkové večery malování pro veřejnost, které se konají pětkrát týdně v nejstylovějších restauracích v Praze a jednou za týden v Brně, Ostravě a Plzni,“ říká Egor Nefedov.
„Protože našim hostům prodáváme především emoce, je pro nás velmi důležité komunikovat to, že na ArtMomentu každý zažije jedinečné vzpomínky,“ říká Nefedov. V marketingové podpoře spoléhá projekt zejména na komunikaci na sociálních sítích Instagram a Facebook či PPC reklamu v sítích Google a Sklik. „Osvědčily se nám i další způsoby propagace: například pro oslovení dalších cílových skupin používáme benefitní společnosti jako Sodexo, Edenred a Benefity.cz, které naše zážitky propagují interně pro klienty, kteří je mohou zaplatit pomocí firemních benefitů. Sezónně používáme i reklamu v rádiu a tisku pro rozšíření povědomí o značce, investujeme do kvalitních PR kampaní a zvažujeme i další marketingové kanály jako outdoorovou reklamu a kolaborace s kulturními objekty jako galerie a muzea,“ popisuje Nefedov s tím, že v posledních měsících hraje stěžejní roli také influencer marketing. V minulosti již spolupracovali například s Nikol Štíbrovou, Bé Hà Nguyen, Natálií Tolarovou, Andreou Havelkovou nebo Petrem Lexou.
Zájem o zážitkové malování mají ženy, ale i firmy
Hlavní cílovou skupinou tvoří pro ArtMoment především ženy, které rády navštěvují kulturní a společenské akce, zajímají se o umění a seberozvoj. „Pro ně ArtMoment nabízí unikátní možnosti dostat se k umění ze strany umělce, zkusit se na jeden večer vžít do role umělce a za pomoci našich profesionálních kolegyň vytvořit své vlastní umělecké dílo. Kromě toho, je to úžasná příležitost kvalitně strávit čas s těmi nejbližšími – partnerem, rodinou nebo kamarády, nebo naopak užít si čas poznáním sama sebe a vyčistit si hlavu,“ vysvětluje Nefedov.
Nově je ArtMoment nabízen také firmám jako možnost teambuildingu, a to jak v prostředí restaurací, tak přímo v kancelářích. „Zaměřujeme se na mladé a progresivní společnosti, které hledají zajímavý způsob, jak zajistit unikátní způsob zábavy pro své zaměstnance a podpořit jejich kreativitu a týmového ducha,“ přibližuje Nefedov s tím, že kromě samotného eventu zařídí i catering a další aktivity, které firmám ušetří čas. Mezi firmy, které již takové možnosti využily, patří nejen menší rodinné firmy, ale i nadnárodní společnosti typu Johnson & Johnson, Deloitte či Barclays. „Klasickým malováním na plátna, které naši hosté zažívají v rámci večerů ArtMoment, to však nekončí – rádi se podílíme na vývoji nových formátech zážitků podle přání a potřeb našich klientů, a tak jsme pro společnost Ecco Shoes uspořádali speciální večer malování přímo na boty a v rámci rozšířeného teambuildingu pro firmu Labs1503 zorganizovali oblíbenou seanci abstraktního malování v přírodě s nádherným výhledem na Ostravské Beskydy,“ líčí Nefedov.
V současné situaci ovlivněné finanční krizí ArtMoment zatím pokles zájmu nepociťuje. Podle Kevina Peterky to může být jednak tím, že jde celkem o nový a neznámý projekt, jednak tím, že zážitky vnímají lidé jinak než zbytné produkty.
Do budoucna chtějí zakladatelé s projektem expandovat do nových měst v Česku i v okolních zemích. Zároveň plánují portfolio zážitků postupně rozšiřovat. „Chceme vybudovat firmu, která organizuje jedinečné zážitky po celém světě pro jednotlivce i firmy, což napovídá tomu, že nechceme skončit pouze u jednoho zážitku. Chceme lidem ukázat, že zážitek od ArtMomentu bude vždy unikátní a potom, kdy zažijí zážitkové malování, jim nabídnout i další zajímavé eventy,“ prozrazuje Kevin Peterka.
PaperTime: Skládačky nesmí být příliš komplikované
Zatímco rozjezd projektu ArtMoment poznamenala pandemie, designové skládačky PaperTime zpočátku narazily na nízký zájem spotřebitelů. „Původní skládačky byly příliš komplikované a jejich složení trvalo i desítky hodin. Představa, že by je mělo složit dítě byla velmi naivní a stejně to cítil i zákazník,“ komentuje Kevin Peterka.
Díky redesignu, snížení počtu dílků a dodání již vyřezané skládačky v balení s narýsovanými ohyby se podařilo snížit čas potřebný k sestavení na maximálně tři hodiny. Kromě toho byl sortiment rozšířen i o malé skládačky, které je možné složit za 30 až 60 minut. „Nakonec jsme vybrali i nové materiály a kombinace těchto kroků zvýšila atraktivitu produktu samotného,“ doplňuje Peterka. Za loňský rok se jich tak prodalo přes šest tisíc a tržby činily 3,1 mil. korun.
V minulosti měl projekt PaperTime v předvánočním období také své pop-upy v obchodních centrech Westfield Chodov a Centrum Černý Most. Díky tomu dokázal oslovit zcela nové zákazníky. Letos však něco takového není v plánu. „Na základě aktuální situace jsme se rozhodli pop-up story neotevřít a místo toho se zaměřit na oslovení dalších zákazníků prostřednictvím online reklamy,“ komentuje Peterka.
Na vánoční sezónu, která je pro oba dva projekty klíčová, se připravují, i když jejich zakladatelé očekávají, že nebudou vzhledem k současné ekonomické situaci tak úspěšné jako ty předchozí. „I tak se snažíme udělat maximum pro to, abychom našim zákazníkům nabídli možnost potěšit blízké luxusními dárky, které překvapí a potěší,“ říká Egor Nefedov. PaperTime tak nabídne kolekci vánočních dekorací, ArtMoment připravuje nový design dárkových voucherů.
-stk-