ADC Awards otevírá 30. ročník, přihlášky přijímá do 28. února

úterý, 20. prosince 2022, 07:20 Aktuality, Reklama MediaGuru

Soutěž ADC Czech Creative Awards představuje novou přihlašovací aplikaci. Od 9. ledna do 28. února bude možné přes ni podat přihlášku.

Trofej Louskáčka doznala změny, nově je vyrobena z porcelánu s bílou glazurou, zdroj: ADC.

Trofej Louskáčka doznala změny, nově je vyrobena z porcelánu s bílou glazurou, zdroj: ADC.

ADC Czech Creative Awards, česká soutěž kreativity v komerční komunikaci a designu, otevírá svůj 30. ročník. Zveřejnila novou přihlašovací aplikaci www.adcawards.cz, na níž budou 9. ledna spuštěny early birds registrace.  Standardní termín přihlášek se pak rozběhne na začátku února a skončí 28. února 2023. Do letošního ročníku soutěže je možné přihlásit původní projekty za poslední rok a půl, tedy práce zveřejněné v období od 1. srpna 2021 do 31. ledna 2023.

„Jubilejní ročník přináší spoustu novinek. Opravili jsme pro něj všechny neduhy, které jsme vnímali v minulých letech,“ komentuje předseda pořadatelského Art Directors Clubu David Suda.

Nová webová stránka www.adcawards.cz poskytne všechny informace o soutěži na jednom místě, včetně podmínek, popisu kategorií, samotné registrace a také galerie všech v minulosti přihlášených prací. Původní web se bude nadále věnovat ostatním aktivitám spolku ADC. 

Pro přihlašovatele je nejvýraznější změnou nový seznam soutěžních kategorií. Ty po letech každoročních drobných úprav doznaly výrazné reorganizace, aby co nejlépe odrážely aktuální trendy na světových soutěžích a zároveň řešily některé pravidelně se opakující debaty při zasedání porot.

Nová podoba kategorií vychází z více než rok trvající interní debaty v rámci ADC, doplněné o konzultace s dalšími významnými osobnostmi oboru. Mentorem přihlášek se pro letošní rok stal Martin Svetlík, který proces nastavení nových kategorií vedl na straně ADC a dokáže tak doporučit nejvhodnější kategorie pro přihlašované práce.

Kulaté 30. výročí klub využil také ke změně trofeje. Po třičtvrtě roku hledání a tvorby prototypů ve finále zvítězil facelift původní ceny. Autor Louskáčka Daniel Gonzáles mu ponechal tradiční tvar, ale vtiskl ho do nového materiálu porcelánu s bílou glazurou, která v sobě nese 3D otisk loga českého Art Directors Clubu. Na vývoji se podílel člen ADC Lumír Kajnar. Hlavním důvodem pro změnu byla snaha najít lehčí, praktičtější, ale také ekologičtější a lokálně produkovaný materiál, což se podařilo díky spolupráci s pražským studiem Hlinotéka.

Porotu, jež bude hodnotit letošní přihlášené práce, bude oznámena začátkem příštího roku. Slavnostní ceremoniál pak proběhne na přelomu dubna a května. Termín soutěže se tak po dvou ročnících ovlivněných covidem vrací na svoje tradiční místo v soutěžním kalendáři. 

-stk-