Češi na Instagramu: Skokankou Tomková, nejoznačovanějším brandem Zara

úterý, 13. prosince 2022, 07:00 Internet & Mobil MediaGuru

Influencersou skokankou na Instagramu se ve druhém pololetí stala Sabina Tomková. Nejvíce sledujících má stále Petr Čech, ukazuje nový žebříček společnosti Lafluence. Přináší i přehled nejoznačovanějších brandů mezi českými a slovenskými influencery.

Sabina Tomková, Dominik Valachovič, Tadeáš Kuběnka, zdroj: Lafluence

Sabina Tomková, Dominik Valachovič, Tadeáš Kuběnka, zdroj: Lafluence

Žebříček influencerských skokanů na Instagramu a nejoznačovanějších značek na této síti sestavuje Lafluence na základě své Databáze influencerů a automaticky z žebříčku skokanů filtruje profily, které vykazují velké procento nedůvěryhodných sledujících. Mezi skokany byly zařazeny instagramové profily, které aktuálně mají alespoň 25 tisíc sledujících.

Největší skokankou druhého pololetí roku 2022 se stala modelka Sabina Tomková. Publikum ji od června stouplo o 1500 % – na konci června ji sledovalo necelých 10 tisíc fanoušků, nyní takřka 155 tisíc sledujících. Podobný procentuální nárůst má také Dominik Valachovič, kterému publikum za poslední půlrok stouplo o 1400 %. Třetím skokanem je Tadeáš Kuběnka, účastník televizní reality show Like House 2, jehož sleduje téměř 60 tisíc fanoušků, zatímco na konci června jich měl devět tisíc. Více než 500% nárůst sledujících si připsala také autorka profilu Baking with Kate. Pětici skokanů doplňuje Sára Bergmannová, účastnice letošní série pořadu Love Island, jejíž počet sledujících dosáhl 52 tisíc, zatímco v červnu jich měla 15 tisíc.

Zdroj: Lafluence

Zdroj: Lafluence

V letošním roce čeští a slovenští influenceři dle Lafluence nejčastěji označovali oděvní značky – na prvním místě je v počtu označení Zara. Kromě Zary influenceři často označují H&M, CCC Shoes, About You nebo Zalando. Z ostatních segmentů vede v označování například výživový brand Aktin, síť drogérií dm, oficiální profil Miss Czech Republic, slovenská televizní stanice Markíza, časopis Elle, síť obchodů Pepco nebo parfumerie Notino.Lafluence označování značek měří prostřednictvím funkce Spřízněnost se značkami, která firmám a agenturám umožňuje ověřit předchozí spolupráce influencerů.

 Co se týče celkově nejsledovanější influencerů pocházejících z Česka, ti zůstávají i v závěru letošního roku na prvních pozicích stejní – z mužů na Instagramu vede fotbalista Petr Čech (2,4 milionu sledujících) a z žen malířka Silvie Mahdal (1,8 milionu sledujících). Na Slovensku se na první pozici nejsledovanějších žen posunula Veronika Rajek (3,1 milionu sledujících), zatímco mužům stále vévodí cyklista Peter Sagan (1,9 milionu sledujících).

Zdroj: Lafluence

Zdroj: Lafluence

Zdroj: Lafluence

Zdroj: Lafluence

Lafluence v Databázi influencerů měří statistiky více než 11 tisíc českých a slovenských influencerů na Instagramu – zaměřuje se na počet sledujících a jejich vývoj, důvěryhodnost sledujících, dosažitelnost publika, průměrný počet lajků a komentářů, míru zapojení publika, kvalitu míry zapojení, dosah, imprese, počet zhlédnutí, věk, pohlaví, zájmy a původ influencera či jeho publika.

-mav-